/

Az SZTE a második legtöbbet elért magyar egyetem a közösségi médiában!

Több mint 7000-szer említették meg a különböző közösségi médiafelületeken az SZTE-t a világban az Ynsight Research nemzetközi felmérése szerint. A magyar egyetemek viszonyában ennél csupán az ELTE ért el nagyobb sikert.

A pandémia dacára a fiatalok jelentős hányada tovább szeretne tanulni. És a ‘home office’ korszakában leginkább a közösségi médiában adnak hangot ennek. A magyar egyetemeken igen népszerű csere-diák ösztöndíjak érhetőek el, és kedvelt ERASMUS-úticél vagyunk a megfizethetőbb tandíj, a magas oktatási színvonal és az élhetőbb egyetemi városok miatt.

Egy 120 országra kiterjedő felmérés azt vizsgálta, milyen kép alakult ki a magyar felsőoktatásról a felvételi időszak előtt a nemzetközi online diskurzusokban.

A tapasztalat azt mutatja, hogy a nemzetközi nyilvánosság az innovációkra és a szakmai sikerekre kíváncsi.

Ezeket figyelembe véve az etológia kutatások sikeressége révén az ELTE vezet több mint 10 ezer megjelenéssel. Azonban a második helyen már az SZTE-t láthatjuk, 7498-cal. Ez a felfutás többnyire Karikó Katalin sajtómegjelenéseinek és nyilatkozatainak köszönhető, de még ahhoz viszonyítva is az élmezőnyben vagyunk.

  • A Debreceni Egyetem 6858-szor,
  • A Pécsi Tudományegyetem 6426-szor jelent meg,
  • A Semmelweis Egyetem pedig már csak 3106 megjelenéssel van mögöttük.

A kutatásból az is kiderül, hogy nemzetközi szinten a Twitter platformja a legnépszerűbb a hallgatók körében, de a legtöbb megjelenést továbbra is az online hírportálok és a blogok generálják. A diskurzusok gyakori témái a fővárosi és a vidéki egyetemek különbségei, a képzési típusok erősségi intézményenként, az elméleti és a gyakorlati tanítás előnyei és hátrányai.

Általános vitatéma továbbá, hogy a pécsi vagy a szegedi egyetemre felvételizzenek-e a továbbtanulni vágyók.

Az angolszász országokon kívül a magyar egyetemek gyakran fordulnak elő Svájc, Németország, Nigéria, Hollandia és Kína közösségi média színtereiben is.

Elmondhatjuk tehát: ha pusztán az online térben való megjelenésekre és a felmerülő diskurzusokra alapozunk, akkor az SZTE jó úton halad a siker megőrzése felé.

Előző sztori

Befejeződött a Homokhátság vízpótlását segítő beruházás

Következő sztori

A szervezők szerint minden készen áll, hogy a SZIN zárja az idei nyarat

Legutóbbi hasonló cikkek