A pandémia dacára a fiatalok jelentős hányada tovább szeretne tanulni. És a 'home office' korszakában leginkább a közösségi médiában adnak hangot ennek. A magyar egyetemeken igen népszerű csere-diák ösztöndíjak érhetőek el, és kedvelt ERASMUS-úticél vagyunk a megfizethetőbb tandíj, a magas oktatási színvonal és az élhetőbb egyetemi városok miatt.
Egy 120 országra kiterjedő felmérés azt vizsgálta, milyen kép alakult ki a magyar felsőoktatásról a felvételi időszak előtt a nemzetközi online diskurzusokban.
Ezeket figyelembe véve az etológia kutatások sikeressége révén az ELTE vezet több mint 10 ezer megjelenéssel. Azonban a második helyen már az SZTE-t láthatjuk, 7498-cal. Ez a felfutás többnyire Karikó Katalin sajtómegjelenéseinek és nyilatkozatainak köszönhető, de még ahhoz viszonyítva is az élmezőnyben vagyunk.
A kutatásból az is kiderül, hogy nemzetközi szinten a Twitter platformja a legnépszerűbb a hallgatók körében, de a legtöbb megjelenést továbbra is az online hírportálok és a blogok generálják. A diskurzusok gyakori témái a fővárosi és a vidéki egyetemek különbségei, a képzési típusok erősségi intézményenként, az elméleti és a gyakorlati tanítás előnyei és hátrányai.
Az angolszász országokon kívül a magyar egyetemek gyakran fordulnak elő Svájc, Németország, Nigéria, Hollandia és Kína közösségi média színtereiben is.
Elmondhatjuk tehát: ha pusztán az online térben való megjelenésekre és a felmerülő diskurzusokra alapozunk, akkor az SZTE jó úton halad a siker megőrzése felé.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.