65 kilométeren fejlesztik a vasútvonalat Szeged és Békéscsaba között

Cikkünk frissítése óta eltelt 10 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.
Elkezdődhetnek a Békéscsaba és Szeged közötti vasútvonal felújításának előkészítésére vonatkozó mérnöki tervezési feladatok - közölte a Magyar Építők.

A közlemény szerint BÉSZ Konzorcium nyerte el a BékéscsabaSzeged vasútfelújítás előkészítésére vonatkozó mérnöki tervezési feladatokat – derült ki az uniós közbeszerzési adatokból.

Az engedélyezési és kivitelezési tervek kétmilliárd forintból valósulnak meg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) megbízásából.

A nyertes ajánlattevő feladata

az egyvágányú, nem villamosított 135. számú Békéscsaba és Szeged közötti vasútvonal Békéscsaba és Hódmezővásárhelyi Népkert közötti és a Szeged-Rókus és Szeged-Személypályaudvar közötti vasúti vonalszakasz kivitelezéséhez szükséges engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése.

A tervezendő szakaszok összmennyisége megközelítőleg 72 kilométer, amely egybefüggően 65 kilométeres szakaszt érint.

Átterveznek több peront

A tervdokumentáció szerint Szeged-Személypályaudvaron, Telekgerendás és Kútvölgy állomásokon áttervezik az utasperonokat. A hódmezővásárhelyi állomáson új üzemi épületet létesítenek a régi elbontása után. Felújítják a vonal környékén az érintett utakat és közműveket. Valós idejű, számítógépes vasútüzemi szimuláció elvégzésére képes vizsgálat, illetve modern, központi forgalomirányítást lehetővé tevő állomási biztosítóberendezés lesz a vonalon.

A projekt során megemelik a sebességet Békéscsaba és Orosháza közötti vonalszakaszon 120 km/órára.

A vonal többi részén pedig 80 km/óra sebesség folyamatos fenntartására alkalmas hézagnélküli pályát terveznek.

(Forrás: Magyar Építők)

Videó!
Előző sztori

Nyugdíjasok is igényelhetik jövőre a csokot

Következő sztori

Már csaknem 600 ezren regisztráltak a koronavírus elleni oltásra