Kampánnyal segítenek az időseknek az álhírek ellen

Cikkünk frissítése óta eltelt 2 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Az álhírek felismeréséhez nyújt segítséget, elsősorban az idősebbeknek, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szeptemberi kampánya - mondta a hatóság kommunikációs igazgatója vasárnap az M1 aktuális csatornán.

Tafferner Éva hozzátette: a kampány óvatosságra int a hírmegosztásokkal kapcsolatban és a sietős hírolvasás csapdáira is felhívja a figyelmet.

Azt mondta, hogy az NMHH 2019-es, a médiahasználati szokásokkal foglalkozó kérdőíves felmérése szerint a médiafogyasztók több mint fele találkozott már álhírrel. A felmérésből az is kiderült, a médiafogyasztók sok esetben nehezen tudták eldönteni, hogy valódi vagy álhírt olvastak.

Erre válaszul az NMHH közösségimédia-kampánya olyan támpontokat ad, amelyek megkönnyítik az álhírek felismerését – fűzte hozzá Tafferner Éva.

(MTI)

Előző sztori

Még fontosabb a vírus terjedését vizsgáló kérdőív rendszeres kitöltése

Következő sztori

Töretlen a csok népszerűsége