Közlekedés

Budapest és Szeged között gyorsítanák az IC-ket, de így széteshet a menetrend

Budapest és Szeged között gyorsítanák az IC-ket, de így széteshet a menetrend

2019. november 17., vasárnap
Budapest és Szeged között gyorsítanák az IC-ket, de így széteshet a menetrend

"Veszélyben a sűrű, ütemes vasúti közlekedés Budapest és Szeged között" – írja vasárnapi posztjában a Közlekedő Tömeg Egyesület: több forrásból is megerősített információik szerint a Palkovics vezette Innovációs és Technológiai Minisztérium és a MÁV feszült össze a két város között közlekedő Intercityk miatt, ezért nem hirdették ki december 15-ig – ahogy kellett volna – az éves menetrendváltást – írja az Index.

Az egyesület azt írja, "a legfelsőbb kormányzati szinteken az az elvárás, hogy a jelenleginél rövidebb menetidejű InterCity-ket kell közlekedtetni Budapest és Szeged között minél hamarabb", ehhez pedig az óránkénti ütemes menetrendhez nyúlnának hozzá. "Terveik szerint napi 2 pár gyorsított, kevesebb helyen megálló InterCity járna a két város között,a melyek így a mai 2 óra 22 percnél mindössze 7-8 perccel hamarabb érhetnek célba" – írják.

Azonban a jelentős részén egyvágányú vasútvonalon nem lehet mindezt veszteségek nélkül megtenni: néhány, véletlenszerűen kiválasztott IC gyorsítása csak a többi IC különböző mértékben, akár 15-20 perccel történő lassítása árán lehetséges teszik hozzá, mivel a szembejövő vonatoknak már az előző állomáson félre kellene állniuk.

Az egyesület szerint egyrészt szétesne a minden óra azonos percében indulás rendszere a vonalon, ráadásul a köztes városok utasai is rosszul járnának, ha kevesebb közvetlen vonatuk lenne. A csatlakozások pedig így nehezednek, a csatlakozó vonalak menetrendjéhez is lehet, hogy hozzá kellene nyúlni.

Azt írják, a minisztérium álláspontjának hiánya késlelteti a menetrend kihirdetését, a MÁV pedig, ahogy ők fogalmaznak "dicséretes módon az utasok védelme érdekében nem hajlandó a feleslegesen lassuló, ütemtelen menetrend bevezetését vállalni". "Ha a kormány valóban gyorsítani szeretné a vonatokat Szeged és Budapest között, akkor inkább a Kiskunfélegyháza–Szeged szakasz felújítására kellene koncentrálni, amely minden vonatnak 15–20 perc időnyereséget jelentene – az erre vonatkozó tervezési közbeszerzést viszont épp a közelmúltban vonták vissza" - írják, és hozzáteszik, kérik Palkovics László minisztert ésMosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkárt, hogy "álljanak el a tervezet megvalósításától, és haladéktalanul tegyék lehetővé az új menetrend meghirdetését".

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.