Írjon nekünk

Hírzóna

Időarányosan készül a tram-train Vásárhely és Szeged között

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/rothbalazs.jpg

Megjelent:

Időarányosan halad a Hódmezővásárhely és Szeged közti tram-train építése – írta a Magyar Nemzet.

A cikkben jelezték, hogy települések között százas tempóval száguldó vonatokként, a városi utcákon „suttogó” villamosokként viselkednek majd a szerelvények.

Az üzemeltető nemzeti vasúttársaság, a MÁV-Start most egy különleges, kétéltű járművet szerez be, amely közúton és sínen is képes haladni. Feladata a felsővezeték karbantartása lesz.

A vonalon nyolc hibrid villamos-vonat teljesít majd szolgálatot, a 17,6 milliárd forintért szállítandó járművek 37,2 méter hosszúak és 69,7 tonna súlyúak lesznek. Egy szerelvényre kétszázan férnek fel, akik közül kilencvenketten tudnak leülni.

A villamos-vasút legnagyobb utazósebessége óránként száz kilométer települések között. Ilyenkor dízelmotor hajtja a járművet, amely városon belül ezzel szemben felsővezetékből kapja az áramot.

A szerelvények beszerzése és a járműtelep létesítése mellett zajlik a vasúti pálya építése és felújítása. A két város közötti vasútvonalat az 1970-es években renoválták, és óránként nyolcvan kilométeres sebességre tervezték, azonban most olyan pályát alakítanak ki, amely lehetővé teszi a tram-train járatok százas tempóját. Egyes szakaszokon két vágány épül, hogy a szerelvények megállás nélkül tudják egymás útját keresztezni.

A városi szakaszokon a síneket mindenhol gumiágyba helyezik, a zajhatás és a kerékkopás elkerülése érdekében pedig kerékkenő berendezést alkalmaznak. Ezáltal sokkal halkabban haladnak majd a szerelvények.

A tervek szerint 2021 őszén kezdődő üzemben a villamos-vasút járatai csúcsidőszakban húszpercenként, késő este óránként fogják egymást követni. Reggel 6.20 és 7.10 között Hódmezővásárhelyről Szeged felé két többletjárat beiktatásával tízperces várakozás lesz, amire az utasforgalom nagysága miatt van szükség.

A két végállomás közti menetidő 42, a két belváros közötti 32 perc lesz. A megmaradó Szeged-Békéscsaba szakaszon a személyvonatok menetideje a tervek szerint 7 perccel csökken – olvasható a Magyar Nemzetben.

Tovább olvasom

Hírzóna

A magyar gazdák és termelők sorsa a vásárlók kezében van

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/rothbalazs.jpg

Megjelent:

Szerző:

A hazai termékeket egy új platformon keresztül, a Termelői kosár elnevezésű online piactéren is el lehet érni.

Tovább olvasom

Egészség

Továbbra is várják a gyógyult koronavírus-fertőzöttek jelentkezését

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/rothbalazs.jpg

Megjelent:

Szerző:

A programban eddig több százan vettek részt.

Tovább olvasom

Hírzóna

Ez a teendő a már befizetett utazások díjával

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/rothbalazs.jpg

Megjelent:

Szerző:

Megjelent a vonatkozó kormányrendelet.

Tovább olvasom

Aktuál