Sport

Átadták a Maty-éri pályát, megdőlt az eddigi nevezési rekord a vb-n

Átadták a Maty-éri pályát, megdőlt az eddigi nevezési rekord a vb-n

2019. augusztus 15., csütörtök
Átadták a Maty-éri pályát, megdőlt az eddigi nevezési rekord a vb-n

Átadták a felújított Nemzeti Evezős és Kajak-Kenu Olimpia Központot csütörtökön: a Maty-éri versenypályán jövő szerdától vasárnapig tart az olimpiai kvalifikációs világbajnokság.

Sárfalvi Péter sportlétesítményekért és sportkapcsolatokért felelős helyettes államtitkár avatóbeszédében elmondta, Szegeden 2011 után újra, immár negyedik alkalommal rendeznek gyorsasági kajak-kenu világbajnokságot. "Az elmúlt hónapokban a pálya teljesen megújult, világviszonylatban is az egyik legkorszerűbb versenypályává vált. A fejlesztéseknek köszönhetően európai színvonalú kiszolgálóhelyiségek, versenyirányító-rendszerek, médiaközpontok, kommentátor- és kamaraállások várják, hogy elkezdődhessen a sportág idei legnagyobb megmérettetése" - közölte a politikus, aki emlékeztetett arra, hogy Magyarország kiemelkedően sikeres a sportágban, az öröktábla élén szerepel.

"A kormány célja minél több magas színvonalú hazai sport világesemény megrendezése"

- tette hozzá. A világbajnokság ezúttal a tokiói olimpia kapcsán különös jelentőséggel bír, ugyanis a kvóták nyolcvan százalékát itt lehet megszerezni. Schmidt Gábor, a Magyar Kajak-Kenu Szövetség elnöke úgy fogalmazott, példaértékű fejlesztés valósult meg, az első pillanattól kezdve partnernek tekintették a szövetséget, és figyelembe vették a verseny szervezéséhez szükséges kéréseket.

"A központ, bár a világbajnokság apropóján újult meg, nemcsak a kajak-kenu és evezőssportot, hanem más sportágakat, a szabadidősportot, az aktív kikapcsolódást is szolgálja majd"

- szögezte le a sportvezető. Az elnök kitért arra, a rövidesen kezdődő esemény minden idők legnagyobb világbajnoksága lesz: 2011-ben 88 ország vett részt a világbajnokságon, a mostani versenyre pedig 101 ország sportolója nevezett. Schmidt Gábor kifejtette,

a tokiói olimpiára Szegeden keresztül vezet az út, aki nem áll rajthoz a világbajnokságon, az a pótkvalifikáción sem vehet részt.

A Maty-éren elkészült fejlesztés leglátványosabb eleme, hogy a pályát kettéválasztó osztószigetet híd kapcsolja össze a szárazfölddel. A tévéközvetítések kamerái átkerülnek a szigetre, a korábbi versenyekkel ellentétben nem egy nádas, hanem a több tízezer néző lesz látható a futamok hátterében. A szigeten kerékpárút épült, így az edzők kísérhetik majd tanítványaikat. A déli zárógát környékét feltöltötték, ezzel nagyobb terület állt rendelkezésre a mobil létesítmények kialakítására, ahol helyet kapnak a versenyekre érkező csapatok. Újabb emelettel bővült a céltorony, és teljes egészében befedték a főlelátót, emellett újabb utakat és parkolókat építettek.

(MTI/szegedma.hu, fotók: Kovács Ferenc)

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.