Írjon nekünk

Közlekedés

Lóg a levegőben a Belvárosi híd csomópontjának átalakítása

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/tegely jozsef.jpg

Megjelent:

Felújítják a Stefániát és a Roosevelt teret, de a Belvárosi híd szegedi oldalán a csomóponthoz hozzá sem nyúlnak. A problémás területet nem szeretik az autósok és a biciklisek sem, a híd pedig bedugul a reggeli és a délutáni csúcsban.

A Belvárosi hidat Újszeged felé hétfőn lezárták 18 napra, erre a dilatációs elemek cseréje miatt volt szükség. “Ez nyilván bosszantó, de nem lehet ezzel küzdeni. Ha meg kell javítani, akkor le kell zárni” – mondta Várdai Endre. “Mikor először lezárták néhány hete, még emlékszem, sokan nem figyeltek a táblára és csak hajtottak tovább a hídra. Persze akkor még nem rendőrök irányították a forgalmat, de hétfőn már igen” – számolt be a férfi, aki szerint sokkal égetőbb problémával kellene foglalkozni a közelben.

“Ez a jelenlegi állapot senkinek se jó. A bicikliseknek és az autósoknak sem” – kezdte gondolatmenetét a Belvárosi híd szegedi oldalán lévő csomópont kapcsán. “Azt hiszem, a kerékpárosok olykor nem elég körültekintőek. Előfordul, hogy össze-vissza tekernek az úttesten, közben meg körülöttük haladna a forgalom, de nem tud” – mondta. “Persze biciklin ülve sem jó, mert a lámpa sokáig tartja a kerekezőket. Másrészt pedig az Oskola utcán majdhogynem ön- és közveszélyesen száguldanak néhányan, a KRESZ-re és a környezetükre fittyet hányva, pedig fél méterre már autók hajtanak el mellettük” – érzékeltette.

Ottjártunkkor egy kerékpáros éppen elkerülte, hogy összeütközzön egy másik bringással. “Haló, bicikliút!” – kiáltott az elbambult biciklisre a szemből érkező fiatal, pillanatokkal azelőtt, hogy összeütköztek volna. Eközben a Híd utca felé folyamatosan haladtak a kocsik. “Nem hiszem el, hogy arra a maximum egy percre, amíg végigteker az Oskola utcán, nem bír odafigyelni valaki” – mérgelődött Soós Dezső, aki maga is biciklivel szokott közlekedni ezen a szakaszon. “Jobban el kéne különíteni a kerékpárosokat az autósoktól, mert feláll a szőr a hátamon néha, olyan felelőtlen embereket látok. Persze mérgelődni tudnak, mikor majdnem elütik őket, csak azt nem veszik észre, hogy éppen ők közlekednek szabálytalanul” – részletezte.

Az önkormányzat már hosszú évekkel ezelőtt forgalomszámlálást végzett, hogy felkészüljön a város egyik legforgalmasabb csomópontjának átalakítására. Azonban ennek egyelőre semmilyen következménye nincs, a témával kapcsolatos kérdéseinkre nem adott választ tavaly sem az önkormányzat.

“Felelős városvezetésnek ezzel foglalkoznia kellene. Persze működik a rendszer, de hogy? Elég ránézni a Belvárosi hídra és látszik, hogy a reggeli és a délutáni csúcsot nem bírja a szegedi oldalon a csomópont” – adott hangot véleményének Tóth Annamária. A Stefánián és a Roosevelt téren a tervek szerint 2020 második negyedévre kell befejezni a rekonstrukciós munkálatokat a zöld város program keretében. A TOP-os projekt összesen 1,2 milliárd forintból készül el, melyből 850 millió forint támogatási összeg, ám a felújításba nem tartozik bele a csomópont átalakítása.

Kommentek

Tovább olvasom

Baleset

Árokba csapódott egy autó Mórahalom és Domaszék között

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/tegely jozsef.jpg

Megjelent:

Szerző:

Az érintett útszakaszt teljes szélességében lezárták.

Tovább olvasom

Közlekedés

Megkapták jogosítványukat a SuliMoped program résztvevői Szegeden

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/tegely jozsef.jpg

Megjelent:

Szerző:

Több mint harminc fiatal vehette át kismotorra szóló vezetői engedélyét.

Tovább olvasom

Közlekedés

Félárú vasúti kedvezményt adnak a szegedi kajak-kenu-világbajnokságra

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/tegely jozsef.jpg

Megjelent:

Szerző:

A MÁV és a GYSEV jóvoltából.

Tovább olvasom

Aktuál