Közélet

Lóg a levegőben a Belvárosi híd csomópontjának átalakítása

Lóg a levegőben a Belvárosi híd csomópontjának átalakítása

2019. július 22., hétfő
Lóg a levegőben a Belvárosi híd csomópontjának átalakítása

Felújítják a Stefániát és a Roosevelt teret, de a Belvárosi híd szegedi oldalán a csomóponthoz hozzá sem nyúlnak. A problémás területet nem szeretik az autósok és a biciklisek sem, a híd pedig bedugul a reggeli és a délutáni csúcsban.

A Belvárosi hidat Újszeged felé hétfőn lezárták 18 napra, erre a dilatációs elemek cseréje miatt volt szükség. "Ez nyilván bosszantó, de nem lehet ezzel küzdeni. Ha meg kell javítani, akkor le kell zárni" – mondta Várdai Endre. "Mikor először lezárták néhány hete, még emlékszem, sokan nem figyeltek a táblára és csak hajtottak tovább a hídra. Persze akkor még nem rendőrök irányították a forgalmat, de hétfőn már igen" – számolt be a férfi, aki szerint sokkal égetőbb problémával kellene foglalkozni a közelben. "Ez a jelenlegi állapot senkinek se jó. A bicikliseknek és az autósoknak sem" – kezdte gondolatmenetét a Belvárosi híd szegedi oldalán lévő csomópont kapcsán. "Azt hiszem, a kerékpárosok olykor nem elég körültekintőek. Előfordul, hogy össze-vissza tekernek az úttesten, közben meg körülöttük haladna a forgalom, de nem tud" – mondta. "Persze biciklin ülve sem jó, mert a lámpa sokáig tartja a kerekezőket. Másrészt pedig az Oskola utcán majdhogynem ön- és közveszélyesen száguldanak néhányan, a KRESZ-re és a környezetükre fittyet hányva, pedig fél méterre már autók hajtanak el mellettük" – érzékeltette. Ottjártunkkor egy kerékpáros éppen elkerülte, hogy összeütközzön egy másik bringással. "Haló, bicikliút!" – kiáltott az elbambult biciklisre a szemből érkező fiatal, pillanatokkal azelőtt, hogy összeütköztek volna. Eközben a Híd utca felé folyamatosan haladtak a kocsik. "Nem hiszem el, hogy arra a maximum egy percre, amíg végigteker az Oskola utcán, nem bír odafigyelni valaki" – mérgelődött Soós Dezső, aki maga is biciklivel szokott közlekedni ezen a szakaszon. "Jobban el kéne különíteni a kerékpárosokat az autósoktól, mert feláll a szőr a hátamon néha, olyan felelőtlen embereket látok. Persze mérgelődni tudnak, mikor majdnem elütik őket, csak azt nem veszik észre, hogy éppen ők közlekednek szabálytalanul" – részletezte. Az önkormányzat már hosszú évekkel ezelőtt forgalomszámlálást végzett, hogy felkészüljön a város egyik legforgalmasabb csomópontjának átalakítására. Azonban ennek egyelőre semmilyen következménye nincs, a témával kapcsolatos kérdéseinkre nem adott választ tavaly sem az önkormányzat. "Felelős városvezetésnek ezzel foglalkoznia kellene. Persze működik a rendszer, de hogy? Elég ránézni a Belvárosi hídra és látszik, hogy a reggeli és a délutáni csúcsot nem bírja a szegedi oldalon a csomópont" – adott hangot véleményének Tóth Annamária. A Stefánián és a Roosevelt téren a tervek szerint 2020 második negyedévre kell befejezni a rekonstrukciós munkálatokat a zöld város program keretében. A TOP-os projekt összesen 1,2 milliárd forintból készül el, melyből 850 millió forint támogatási összeg, ám a felújításba nem tartozik bele a csomópont átalakítása.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.