Közélet

Vizsgálatot indított a Magyar Posta a Szegeden megbírságolt kézbesítőautó ügyében

Vizsgálatot indított a Magyar Posta a Szegeden megbírságolt kézbesítőautó ügyében

2019. május 22., szerda
Vizsgálatot indított a Magyar Posta a Szegeden megbírságolt kézbesítőautó ügyében

Vizsgálatot indított a Magyar Posta, hogy kiderüljön, jogszerűen büntették-e meg egyik szegedi postásautójukat. A kérdés az, hogy az érintett gépkocsi használt-e figyelmeztető jelzést vagy sem.

Mind a Magyar Posta, mind pedig a szegedi önkormányzat megerősítette

a szegedma.hu értesüléseit, miszerint május 10-én megbüntettek egy postásautót

, amely ráadásul zöld rendszámot használt, tehát teljesen elektromos meghajtású. A Magyar Posta közlése szerint parkolójegy hiánya miatt büntették meg az alkalmazottuk által használt gépjárművét, amely rendelkezett sárga figyelmeztető jelzéssel, és valóban teljesen elektromos meghajtású, így zöld rendszámmal közlekedik.

Ezt a bírságot találta a postásautót használó alkalmazott

Szegeden a jelenleg érvényben lévő határozat értelmében az elektromos meghajtású autókra is ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint a többi más járműre, használójának ugyanúgy meg kell fizetnie a parkolási díjat.

Magyarország tíz legnagyobb lélekszámmal rendelkező települései közül csak Szegeden kell fizetni a várakozásért az elektromos meghajtású gépjárműveknek.

A postásautó, ha használja a sárga figyelmeztető fényjelzőt, akkor jogszerűen, illetve díjmentesen parkolhat a díjköteles parkolókban is - írta a Magyar Posta, amely hozzátette,

jelen pillanatban még tart az ügyben a vizsgálat.

"Panasszal ez idáig a posta nem élt, ennek megtétele a vizsgálat eredményétől függ, illetve leginkább attól, hogy a sárga villogót használta-e a gépkocsi vezetője" - közölték.

Szegeden egyébként 18 csomagkézbesítő járás van kialakítva, vagyis jellemzően ennyi kézbesítő indul ki minden hétköznap a város területére. Ennek megfelelően tehát naponta 18 postai gépkocsi végez csomagkézbesítést Szegeden. Ezek között általában kettő darab elektromos meghajtású jármű van.

Az ügyben a szegedi közterület-felügyeletet és az önkormányzatot is kerestük. Utóbbi reagált is megkeresésünkre. Ők azt írták, az érintett gépjármű parkolóbérlettel nem rendelkezett, parkolóautomatából beszerezhető parkolójegyet nem váltottak rá, illetve mobiltelefon segítségével vásárolható virtuális parkolójegyet nem érvényesítettek. "Tekintettel a díjfizetés nélküli parkolásra, valamint arra, hogy a gépjármű nem volt felszerelve figyelmeztető fényjelzéssel (sárga villogó fény),

álláspontunk szerint a pótdíjazás jogszerűen, a parkolási rendeletnek megfelelően történt"

- olvasható a közleményben, amelyben arról is tájékoztattak, hogy a pótdíjazással kapcsoltban észrevétel vagy panasz benyújtására nyolc napon belül van lehetőség, amelyet a parkolási rendszert üzemeltető Szegedi Közlekedési Kft. harminc napon belül köteles elbírálni és írásban értesíteni az ügyfelet.

Vélhetően ehhez hasonló postai kézbesítőautót bírságoltak meg (forrás: posta.hu)

"Amennyiben az észrevétel megalapozott, az SZKT a rendelet 13. § (5) bekezdése alapján a kérelemnek helyt ad, a megállapított várakozási díjat és pótdíjat törli. Egyéb esetekben méltányosságot gyakorolhat, és a kiszabott pótdíjat legfeljebb 75%-kal mérsékelheti. Méltányosság mindazokban az esetekben gyakorolható, ha az ügyfél kétséget kizáróan bizonyítja, hogy a díjfizetés nélküli várakozás számára nem volt felróható" - fogalmaztak. Egy kérdés van már csak, hogy használta-e a postai autó a figyelmeztető fényjelzést vagy sem, ennek bebizonyítása viszont meglehetősen nehézkesnek tűnik mindkét oldalról. Segítséget talán az adhat, ha a közelben működik térfigyelő kamera, és annak felvételeit valaki megszerzi. (Kiemelt képünk illusztráció, forrása: posta.hu)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.