A lehangoló statisztika szerint minden másnap "összeakad" egy troli vagy villamos egy autóval Szegeden. Szerencsére a súlyosabb esetek ritkák, de még a kisebb balesetek is elkerülhetőek lennének egy kis odafigyeléssel.
Csaknem 200 troli- vagy villamosbaleset volt Szegeden tavaly. Ez a szám azért lehet ilyen magas, mert a legforgalmasabb csomópontok mindig azok az utak, ahol a trolik és a villamosok is járnak.
Majó-Petri Zoltán, a Szegedi Közlekedési Társaság ügyvezető igazgatója szerint ez a szám jelentősen nem változik. A statisztikát böngészve kiderül, hogy minden héten van egy villamosbaleset a szegedi vonalakon, illetve az is kitűnik, hogy kedden és csütörtökön történik a legtöbb baleset, leggyakrabban a csúcsidőben, azaz reggel és délután, míg télen, valószínűleg a csúszós utak miatt több a koccanás. "Szerencsére egyik esetben sem szenvedett senki súlyosabb egészségkárosodást"- summázott az SZKT vezetője.
Érdi Zsolt 28 éve vezet trolit Szeged utcáin. A közel három évtizednyi munkája alatt egyszer, a tavalyi évben volt egy kisebb balesete."A Mars térnél nem adta meg nekem az elsőbbséget egy kisteherautó és összekoccantunk. Nem csak emiatt, hanem a sokéves tapasztalatom miatt is úgy gondolom, hogy a legtöbb baleset a figyelmetlenségből adódik, illetve sajnos sok autós agresszívan vezet” – állítja a trolisofőr. Azt az SZKT vezetője és a trolivezető is elmondta, hogy a cégnél dolgozó sofőröket folyamatosan képzik, sőt bevált szokás náluk, hogy a fiatalabb vezetők beülnek az idősebbek mellé egy-két napra, hogy lássák, a rutinosabbak hogyan dolgoznak. Emellett a járműveket is mindennap ellenőrzik, hogy a műszaki állapotuk rendben legyen, esténként a garázsmester átnézi őket, reggelente pedig a sofőrök is alaposan megvizsgálja, mielőtt útnak indul vele.
"Ezek a járművek speciális járművek, méretük, sebességük különbözik az autóktól, kötött pályán közlekednek és nehezebben vagy egyáltalán nem tudnak korrigálni egy balesetveszélyes szituációban" – foglalta össze az autóvezetők szempontjából legfontosabb tulajdonságait ezeknek a járműveknek Majoros Gabriella gépjárművezető-oktató. Állandó szakértőnk azt is hozzátette, hogy trolibusz-vezetőktől tudja, ezek a járművek másképp és jobban gyorsulnak, mint a személyautó, nagyobb a féktávjuk is. "Ez az amit nagyon sok gépkocsivezető nem vesz figyelembe, márpedig ezzel sok baleset elkerülhető lenne" – tette hozzá. Az oktató elmondta, hogy ő külön figyelmezteti a tanulóit, hogy a tömegközlekedési eszközöknek speciális esetekben elsőbbséget kell adni, például ha megállóból kanyarodnak ki, de ez is a két fél "partnerségén" múlik. Emellett két fontos, balesetet okozó helyzetre hívta fel a figyelmet. Az egyik, hogy a tömegközlekedési eszközöknek nagyobb a holttere, amibe ha beragad az autós és nem figyel rá, akkor láthatatlanná válik a sofőröknek, illetve a másik, hogy villamosok esetében a sínen áthaladás előtt minden esetben alaposan körül kell nézni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.