A Facebook Watch azt is kitalálja helyettünk, hogy mit szeretnénk

Cikkünk frissítése óta eltelt 2 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Korábbi cikkünk után, egy online médiamarketing szakértő részletesen elárulta nekünk, hogy mik lehetnek a Facebook új felületének az előnyei.

A szegedi online marketing ügynökség, a Social Steps marketing vezetője, Lajos Péter elmondta a meglátásait a témában. Amellett, hogy a felhasználóknak miért lesz jó az új felület, a marketinges arra is kitért, hogy min dőlhet el az, hogy az emberek a YouTube-ot, vagy a Facebook Watch-ot nézik majd,

Mire lehet jó a magánembereknek és a cégeknek a népszerű közösségi oldal új felülete, a Facebook Watch?

Tök jó ez a bontás. Magánszemélyek és cégeknek nyilván más miatt fontos ez. Mivel ez egy friss felület a funkciók többségéről még csak elméleti szinten lehet dolgokat látni, mert azok többsége még nincs felkapcsolva benne.

A cégeknek egyébként azért lesz ez egy nagyon klassz dolog, mert egy jó eszköz lesz arra, hogy további közönséget tudjanak elérni.

Térjünk át a magánszemélyekre. Nekik miért lesz ez jó?

Első ránézésre csak annyit lát az ember, hogy ez egy sima videómegosztó oldal. Ez piac ugye már elég telített, mert rengeteg más ilyen oldal létezik. A Facebooknak az a hatalmas helyzeti előnye viszont megvan, hogy rengeteg adatuk van a felhasználóikról. Pontosan tudják, hogy milyen tartalmakat fogyasztunk, ezért egy egészen személyre szabott videólistát tudnak majd mutatni. A felhasználók nem szeretnek gondolkozni, nincs idejük rá. A Facebook a személyre szabott megoldásokkal olyan ajánlásokat tud tenni, amitől egyből az ujjaink alá teszik azt, amit mi akarunk, még akkor is, ha nem is tudjuk, hogy azt akarjuk. Nem kell majd kitalálnunk, hogy mit szeretnénk, a rendszer majd megmondja helyettünk.

Lehet azt mondani, hogy a Facebook egyeduralomra tör?

Nyilván az a Facebook végső célja, hogy az átlagos netező ne menjen el az oldalukról. Jó is a kérdés. Ez egy jó játszma lesz, mert a YouTube mögött például a Google áll, ami ugye nem egy kis cég. Ezek a cégek egyébként hihetetlen pénzcsináló gépezetek. A Google-nek két éve akkora éves árbevétele volt, mint Horvátország teljes GDP-je. Az tehát, hogy a Facebook létrehozta ezt a csatornát, nem jelenti azt, hogy sikeresebb lesz, mint a vetélytársai. Ez a felhasználókon múlik, de sok múlik a YouTube-on is, mert a nemrég bejött erősen arcba tolt hirdetések elüldözhetik a felhasználóikat.

Az is kiderült már az új felületről, hogy pénzt is lehet majd vele keresni, ahogy a konkurenciájánál, a YouTube-nál. Ez Magyarországon is működhet majd?

Biztos, hogy működhet majd. Most is működik az, hogy a tartalomszolgáltatókat díjazzák. Az ilyen fajta jutalmazás, azért hogy valaki tartalmat gyártson, egy működőképes motivációs eszköz. Számítok arra, hogy nálunk is bevetik ezt a motivációs eszközt, mert a Facebook Watch-ra nem lesz elég átölteni a YouTube-ról a tartalmainkat, foglalkozni is kell velük, és egyedi videókat is szükséges lesz oda gyártani a nézettség érdekében.

Borítókép: Facebook Newsroom

Előző sztori

Hajnalban is melegrekordot mértek

Következő sztori

A legegészségesebb csonthéjas, és csak egy hónapig kapható

Legutóbbi hasonló cikkek