Közélet

Nyitott ajtóval is közlekedik távolsági busz

2018. szeptember 11., kedd

Vannak problémák a távolsági buszjáratokon, de úgy tűnik, hogy a modortalan buszsofőrök, és a pontatlan járatok csak a jéghegy csúcsa.

Miután

tegnap megírtuk

, hogy rommá büntették a szülőket, akik az iskola első napján gyermeküket autóval vitték be az intézménybe, olvasói levelet és képet is kaptunk egy távolsági buszon utazó hölgytől, aki kiakadt, hogy Hódmezővásárhelyre végig nyitott ajtóval vitte haza a busz.

„ Nem tudom, hogy a nyitott ajtó harminc kilométeren keresztül a klímát, vagy az ablakot helyettesítette-e a buszon. El kell, hogy mondjam, nekem halálfélelmem volt, ki fog rajta kiesni, ugyanis gyerekek is utaztak ezen a járaton. Szegeden, az Indóház téren szálltam fel, és a kiírt menetidő Hódmezővásárhelyre huszonhét perc, ehhez képest negyvenöt percet kellett szenvednem”

– fakadt ki Viktória, miután igénybe vette a DAKK Zrt. szolgáltatását.

A Mars térről töménytelen számú járat indul a vidéki városokba. A jegyárak a legkülönbözőbbek lehetnek, de amíg eljutunk idáig, át kell verekednünk magunkat a legtöbbször kíméletlenül modortalan buszsofőrökön.

„Én még csak odáig sem jutottam el, hogy megvegyem a jegyem. Felpakolva szaladtam a buszhoz, ami már a megállóban állt. A sofőr látta, hogy futok, de kivárta, míg oda érek az ajtóhoz, becsukta őket és elindult. Iszonyatosan mérges lettem”

– fakadt ki Noémi, aki Makóra akart eljutni. Vannak olyan városok, ahová csak óránként megy busz, így a fenti eset valóban kellemetlen. A buszok típusa is változó, ugyanazért a jegyárért, lehet, hogy felülhetünk egy tisztább, nem szakadt üléshuzatos járatra, de az is lehet, hogy csak a csuklós, büdös, meleg busz jut. Az ülőhely megint sarkalatos kérdés.

Reggel és délután négy óra körül szinte verekedni kell azért, hogy helyet tudjunk foglalni egy távolsági járaton. Ez táskával, laptoppal, vagy egy vacsorához valókkal megpakolt szatyorral nem túl kényelmes.

Ezek a jelenetek mindennaposak azok között, akik a buszos utazást választják. Nekünk is nehéz eldönteni melyik a rosszabb: a mikulás csomagok a szélvédőn, vagy a koszos, büdös buszon nyomorogni.

A Szeged–Hódmezővásárhely közötti tram-train jelenleg építés alatt van, így Hódmezővásárhelyen több helyen van lezárás, és az egész vasúti pálya átépítés alatt van. Az építési munkálatok 2018. április 4-én kezdődtek el, az átadás 2020-ra várható. A Tram-Train villamosokat a MÁV-Start fogja üzemeltetni. A tervek szerint a Tram-Train szerelvények munkanap napközben 30 perces követési idővel fognak közlekedni, amit csúcsidőben 20 perces követés vált fel, illetve a reggeli csúcsidőben Hódmezővásárhely felől 6:30 és 7:10 között 10 perces követés lesz. A Tram-Train járatokon felül továbbra is óránkénti ütemben fognak közlekedni a Szeged–Békéscsaba vonatok, azzal a változással, hogy Algyő állomáson nem állnak meg.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.