Írjon nekünk

Egyetem

Norvégiában jártak a szegedi tanárok

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/szmamanager.jpg

Megjelent:

moravarosi_tanarok_norvegia

A Szegedi Szakképzési Centrum Móravárosi Szakgimnáziuma és Szakközépiskolájából öt pedagógus – a Tempus Közalapítvány EGT Alap pályázati támogatásával – szakmai látogatáson vett részt, a norvégiai Odda szakképző iskolájában.

A szakmai látogatást alapos felkészülés és tervezés előzte meg. A csapat tagjai az internet segítségével tanulmányozták a fogadó intézmény honlapját, szakmai kínálatát, szervezeti felépítését és az Odda környéki nevezetességeket. Felvették a kapcsolatot a szakképző iskola nemzetközi kapcsolattartásért felelős vezetőjével, Geir Roningennel, és közösen kialakították a munkaprogramot, az előzetesen meghatározott megfigyelési szempontjaiknak megfelelően.

Az öt kolléga az intézménylátogatás során olyan területekről gyűjtött tapasztalatokat, mint a különleges bánásmódot igénylő, illetve a hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatása, tehetséggondozás, illetve a korai iskolaelhagyás csökkentésének lehetőségei, az infokommunikácós technikák lehetőségei a szakképzésben, illetve az iskolai adatnyilvántartásban, belső és külső segítő szakemberek együttműködései, tevékenységük összehangolása a tanulók segítése céljából, a szakképzés elméleti és gyakorlati tartalmának összehangolása, a motivációs technikák a szakképzésben tanuló diákok körében a szakképzési mobilitási projektekben való részvétel segítségével, valamint mérés-értékelési eljárások, eljárásrendek és ezek hasznosítása a pedagógiai munka eredményességének fejlesztésében.

A célok között szerepelt az intézményi kapcsolatok fejlesztése, új együttműködési formák kialakítása is, például közös pályázatok benyújtása a norvég iskolával együtt, tanulók külföldi gyakorlatának megszervezése egymás intézményeiben.

moravarosi_tanarok_norvegia2

A szegedi tanároknak tetszett a norvég szakképzés rendszerének rugalmassága, gyermek- és gyakorlat központúsága, illetve az a szemlélet, hogy a tanár-diák kapcsolatot áthatja a kölcsönös bizalom, a tisztelet és a partnerség. A nyugodt iskolai életet segíti, hogy jut idő az egyéni célok tudatosítására, ami erősíti az iskolával, és a tanulással kapcsolatos attitűdöket. Megtapasztalta a szegedi küldöttség, hogyan valósul meg a mindennapokban az Odda Vidaregåaende Skule mottója: “A good place to stay, and a good place to learn”.

A szakmai látogatás eredményeit a fenntartó képviselői, illetve az iskola és a partnerintézmények pedagógusai a Disszeminációs napon ismerték meg. A mobilitás résztvevőinek beszámolójából az is kiderült, hogy Norvégia gyönyörű hely, sok szép látnivalóval.

Kommentek

Egyetem

Szegedi professzorokat tüntetett ki Trócsányi László igazságügyi miniszter

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/szmamanager.jpg

Megjelent:

Szerző:

Dr. Görög Márta Moór Gyula-díjat, Dr. Szabó Imre Deák Ferenc-díjat vehetett át.

Tovább olvasom

Egészség

Mozgásfejlesztő játékokat kapott a gyermekklinika

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/szmamanager.jpg

Megjelent:

Szerző:

Játszósarkot is kialakítottak a kis betegek számára.

Tovább olvasom

Egészség

Tesis diákok mentettek életet az egyetemen

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/szmamanager.jpg

Megjelent:

Szerző:

Ezért (is) fontos a tudás…

Tovább olvasom

Aktuál