/

A tápéi kompért és új utakért lobbizott a Jobbik

Cikkünk frissítése óta eltelt 4 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

oznor

A közlekedésfejlesztésben látja a jövőt Tóth Péter. Csongrád megye 1. választókerületének jobbikos országgyűlési képviselőjelöltje ezért hat javaslatot írt a Parlamentnek a központi költségvetés módosítására.

„Az előterjesztéseim mind Szegedhez és a választókerülethez tartoznak. Elsősorban a települések közötti kapcsolatokat helyeztem előtérbe, ugyanis véleményem szerint a közlekedés helyreállítása, fejlesztése a fennmaradást jelentheti egy térség számára” – jelentette ki csütörtöki sajtótájékoztatóján a jobbikos Tóth Péter, aki a hat javaslatával összesen 4,7 milliárd forintos módosítást kért. A képviselőjelölt szerint ez a központi költségvetés számára elenyésző összeg, viszont Csongrád megye számára rendkívüli fellendülést eredményezne.

A politikus kiemelten fontosnak tartja a Szeged és Kübekháza közötti 8 kilométeres út teljes felújítását, ugyanis az említett szakasz szinte világháborús állapotokat tükröz. Ezen kívül úgy látja, szükség lenne a Szeged (Kübekháza)- Rábé határátkelő megnyitására, mivel a Bánát stratégiai csomópontja lehetne az új határátkelő.

Évek óta visszatérő probléma, hogy nem jár a tápéi komp. „2012-ben Szeged közszolgáltatási pályázatot írt ki a komp üzemeltetésére, amit egy magáncég nyert el. A folyón itt van lehetőség a komp üzemeltetésére, mivel a tápai mező lakosai erre felé tudnak csak Szeged városába bejutni. Maroslele irányába ugyanis egy nagyobb kerülővel lehet bejutni a városba, ami nagyon elszigeteli az itt élőket. 2013 év végén leállt a közlekedés, ami egyben egy több százéves útvonal megszűnését is eredményezte a tápéiaknak” – áll Tóth Péter előterjesztésében.

Véleménye szerint Újszeged és Szőreg szinte teljesen egybeépült Deszkkel, aminek az a következménye, hogy a 43-as főútvonalon jelentősebb torlódások alakulnak ki. Különösen akkor adódik nagyobb probléma, amikor a szőregi úton baleset miatt hosszú a várakozás. A két települést ezért célszerű lenne nem csupán egy vonalon keresztül megközelíteni, hanem a deszki Szőregi sor és újszegedi Fő fasor, Németh András utca irányába – valamint a szőregi Kamaratöltés útvonalon.

Orbán Viktor miniszterelnök januárban jelentette be, hogy Szeged és Makó között is megvalósul az elővárosi vasút, vagyis a tram train. A jobbikos jelölt azt szeretné, ha a projektbe Ferencszállást és Klárafalvát is bevonnák. A Szeged-Újszentiván-Tiszasziget útvonalon pedig azt szorgalmazza, hogy 400 millió forintból próbaként két elektromos buszjáratot indítsanak.

A Jobbik országosan közel ezer indítványt nyújtott be a költségvetést módosítására, a legtöbbet – köztük Tóth Péter javaslatait is – az Országgyűlés bizottságai leszavazták.

A Modern Városok Program keretében a múlt héten Hódmezővásárhelyen elhangzott: a tram train nem Szeged és Hódmezővásárhely, hanem Szabadka-Szeged-Hódmezővásárhely között járna majd. Tóth Péter a SZEGEDma.hu kérdésére elmondta, a kezdetek óta figyeli a beruházást, ugyanis fontosnak tartja azt a vidéki közlekedés szempontjából. „Ez a Szeged és Szabadka közötti együttműködésre és történelmi hagyományokra is kedvező hatást gyakorolna, ugyanis a migráció miatt megszüntették a két város közötti vonatközlekedést, és a buszjáratok sem méltóak a 21. századi követelményekhez” – válaszolt a Jobbik szegedi elnöke, aki végül hozzátette, ezzel kapcsolatban egy kérése van: ne Mészáros Lőrinc és Garancsi István végezze a kivitelezést.

Előző sztori

Novák: a 21. a lehetőségek évszázada a nőknek

Következő sztori

Megszűnhet a síncsikorgás az Európa Ligetnél