Több mint száz tehetséges kisdiák mérte össze tudását március 7. és 8. között az immár 24. alkalommal megrendezett Móra Ferenc olvasási-szövegértési versenyen. Bár Móra sajátos nyelvezetének értelmezése még a legkiválóbb tanulókat is megdolgoztatja, a tanulók évről évre szívesen megmérettetik magukat a tankerületi vetélkedőn. Hétfőn a verseny kiváló és a kitűnő tanulóit díjazták.
Olvasni még mindig jó, és egyre jobb lesz – Kispéter Lászlóné, a Móra Ferenc olvasási-szövegértési verseny szervezője szerint évről évre bizonyítást nyer ez a szlogen, hiszen a diákok idén is szép eredményekkel zártak az immár 24. alkalommal megrendezett tankerületi megmérettetésen. A Móra-verseny négy évfolyamnak szól, harmadik osztályosoktól a hatodik osztályosokig. Az idei tanévben több mint száz gyermek jelentkezett, évfolyamonként közel 30 résztvevővel, a hatodik osztályosokat kivéve. A szervező pedagógus elmondta, a hatodikosok az a korosztály, akik közül sokan már gőzerővel készülnek a felvételire, ám még náluk is szép számban, évente legalább 20 diákkal indul a verseny.
“Az olvasási verseny két részből áll, hangos és néma olvasásból. Kezdetektől fogva két részre bontottuk a versenyt: szövegértést kapnak a gyerekek megoldandó feladatokkal – akár a tanórákon -, míg a másik részfeladat a hangos olvasás megadott szöveg alapján” – folytatta. A versenyzők minden évfolyamban Móra-részleteket kapnak, az alsósoknak az érdeklődésükhöz közelebb álló Panka-mesékkel készülnek, míg a felsősök feladatsora mondákból, valamint ismeretterjesztő szövegekből áll.
Móra Ferenc szövegeiről köztudott, hogy nem a könnyű olvasmányok listájára tartoznak, a gyerekek mégis szívesen vesznek részt a versenyen. Sőt vannak, akik évről évről visszatérnek, hogy egy újabb évfolyamban is megmérettethessék tudásukat.
“Mindannyiunk számára nagyon fontos, hogy a diákjaink stabil tudással tudjanak továbblépni – és itt már gondolok az alsó tagozatos előkészítő munkára is -, ezért is van a mi iskolánkban úgynevezett háromtanítós rendszer. Hogy tehermentesítsük a magyar nyelv és irodalom oktatásáért felelős osztályfőnököket, s valóban a csoportra, gyermekekre szabott tehetséggondozás és felzárkóztatás – kinek mire van szüksége – valósuljon meg, ezért a harmadik pedagógus a matematika tárgy gondozója. Valóban lehetőség van arra, hogy az osztályfőnök a magyar nyelv és irodalom közé csoportosítható tárgyak, mint az erkölcstan vagy a vizuális kultúrán keresztül próbálja meg a gyerekekkel a kellő alapozást végezni” – emelte ki a Gregor József Általános Iskola erősségét Pocsai Blanka intézményvezető. A felső tagozatban is kiemelt figyelmet fordítanak a tehetséggondozásra, a gyermekek képességei, és haladási tempója szerint.
A Móra-szellemiség nem könnyű, főleg az alsó tagozatosok azonosulhatnak nehezebben sajátos szófordulataival, nyelvezetével. Az intézményvezető dicsérte a több mint két évtizedere visszatekintő versenyt, hiszen az a gyerekek egyik leginkább fejlesztendő területére, a szövegértésre, valamint a felolvasással a prezentációra fókuszál. “Az, hogy ennyi gyermek érkezett a versenyre, hogy ennyire komoly gondot fordítanak a pedagógusok a felkészítésre, az mind a verseny létjogosultságát tükrözi.”
A tankerületi szövegértési megmérettetés számtalan tehetséget kinevelt már, többeket az itt szerzett sikerélmény indított el a karrierútján.
Első galériánkban a március 7. és 8. között megrendezett versenyen készült fotókat láthatják.
no images were found
Következő galériánkban pedig az eredményhirdetésen készült fotókat tekinthetik meg.
no images were found
A 24. Móra Ferenc olvasási és szövegértési verseny eredményei:
3. évfolyam
– Ambrus Csenge, Béke utcai Általános Iskola, kitűnő olvasó
– Nagy Csongor, Rókusi Általános Iskola, kitűnő olvasó
– Marenec-Dózsa Zsombor, Szegedi Dózsa György Általános Iskola, kitűnő olvasó
– Bencsik Ambrus, Szegedi Gregor József Általános Iskola, kitűnő olvasó
– Császár Dorka, Szegedi Gregor József Általános Iskola, kiváló olvasó
– Lapu Laura Dóra, Szegedi Orczy István Általános Iskola, kiváló olvasó
– Lipták Adél, SZTE Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola, kitűnő olvasó
– Németh Bernát SZTE Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola, kitűnő olvasó
– Somorjai Márk Ákos, Szegedi Zoltánfy István Általános Iskola Deszk, kitűnő olvasó
4. évfolyam
– Németh Sarolta, Algyői Fehér Ignác Általános Iskola, kitűnő olvasó
– Kiss Alíz Réka, Domaszéki Bálint Sándor Általános Iskola, kitűnő olvasó
– Homolya Zsombor, Domaszéki Bálint Sándor Általános Iskola, kitűnő olvasó
– Nyeste Norbert László, Gedói Általános Iskola, kiváló olvasó
– Felhő Zalán, Rókusi Általános Iskola, kiváló olvasó
– Csupor Albert Dezső, Szegedi Alsóvárosi Általános Iskola, kitűnő olvasó
– Takács Vajk, Szegedi Dózsa György Általános Iskola, kitűnő olvasó
– Mácsai Lilla, SZTE Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola, kitűnő olvasó
– Majoros Gréta, Pallavicini Sándor Általános Iskola, kitűnő olvasó
5. évfolyam
– Szabó Bence Sándor, Béke Utcai Általános Iskola, kitűnő olvasó
– Ráczi Kamilla, Béke Utcai Általános Iskola, kitűnő olvasó
– Szalóky Mercédesz Laura, Domaszéki Bálint Sándor Általános Iskola, kitűnő olvasó
– Süli Ádám, Domaszéki Bálint Sándor Általános Iskola, kitűnő olvasó
– Mezey Lili Teodóra, Rókusi Általános Iskola, kitűnő olvasó
– Ari Roland, Szegedi Arany János Általános Iskola, kitűnő olvasó
– Nádasdi Eszter, Szegedi Arany János Általános Iskola, kitűnő olvasó
– Gombos Boglárka, Szegedi Dózsa György Általános Iskola, kitűnő olvasó
– Mácsai Laura, SZTE Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola, kitűnő olvasó
– Novák Lilla, SZTE Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola, kiváló olvasó
– Kócsó Mátyás Zoltán, Tisza-parti Általános Iskola, kitűnő olvasó
– Papdi Kíra, Vörösmarty Mihály Általános Iskola, kitűnő olvasó
6. évfolyam
– Ferwagner Péter, Gedói Általános Iskola, kitűnő olvasó
– Kiszin Boldizsár, Szegedi Arany János Általános Iskola, kitűnő olvasó
– Viczián Dániel, Szegedi Arany János Általános Iskola, kitűnő olvasó
– Mancinelli Rebecca, Szegedi Dózsa György Általános Iskola, kiváló olvasó
– Lászlóffy Luca Hanna, Szegedi Gregor József Általános Iskola, kitűnő olvasó
– Beslity Boglárka, Szegedi Madách Iskola, kitűnő olvasó
– Perényi Lídia, SZTE Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola, kitűnő olvasó
– Cservenka Eszter, SZTE Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola, kiváló olvasó