Zajvédő fal épül a 47-es mentén Algyőnél

Cikkünk frissítése óta eltelt 4 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

zajvedo_fal001kf

A meglévő szakasztól egészen a halászcsárdáig zajvédő falat építenek a 47-es számú főút mellett Algyő nagyközségnél – tájékoztatott Molnár Áron polgármester. A beruházás várhatóan a nyár végére elkészül.

Az, hogy szükség lenne a 47-es algyői szakaszánál zajvédő falra, nem a főút Szeged és a nagyközség közötti felújított hét kilométeres szakaszának az átadójakor merült fel a helybéliekben, hanem azóta téma volt, amióta négysávos lett a főút. Molnár Áron polgármester elmondta, azért is indokolt a beruházás, mert ha valaki végighalad az úton, láthatja, hogy a jelenlegi zajvédő faltól a halászcsárdáig több helyen szinte az út mellett is vannak a lakóházak. „A 2015-ös útrekonstrukciókor már jeleztük a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. felé ezt a lakossági igényt, informális megbeszéléseket is folytattunk, és a NIF nem is zárkózott el ettől. Tavaly év végén zajmérést rendeltünk meg, hogy lássuk, pontosan milyen a zajterhelés a környéken, ezzel is alátámasztva az igényünket” – tájékoztatott a nagyközség első embere. A mérések azt mutatták, hogy jelenleg éppen a határérték körül mozog az érintett szakaszon a zajterhelés, vagyis egy minimális forgalomnövekedés esetén meg is haladhatja azt. A friss adatok birtokában felkereste az önkormányzat a NIF Zrt.-t, ahonnan arról értesítették a települést, hogy elindult a tervezése is a védfalnak, így akár augusztus végére elkészülhet a mostani faltól a halászcsárdáig tartó szakasz.

Berényi András, a településfejlesztési és üzemeltetési csoport vezetője portálunknak elmondta, a Kőfal utcánál egy olyan ingatlan van, amely annyira közel épült a 47-eshez, hogy ott már az út felújítása előtt is határértéken felüli zajterhelést lehetett mérni, és mivel egyetlen házat megvédeni egy rövid falszakasszal nem lehet, ezért épült meg 210 méter hosszan. A 2015-ös útátadó idején a NIF Zrt. által mért adatok azt mutatták, hogy a várható forgalomnövekedés több mint 10 év múlva éri el azt a szintet, hogy a zajterhelés átlépje a határértéket, ám mindössze egy év távlatából az látszik, hogy a vártnál többen használják a megerősített útszakaszt, így a mostani mérés már 4 éven belüli időszakra prognosztizálta ezt.

Azt egyelőre nem tudni, hogy pontosan milyen zajvédő fal fog épülni, de a jelenlegi információk szerint a meglévő nyomvonalat folytatják, így kisajátításokra nem lesz szükség, illetve az is fontos, hogy a kerékpárút is a falon belül lesz, vagyis a biciklisek is nagyobb biztonságban közlekedhetnek majf. A Ladik utcai egyirányú lehajtó a 47-esről viszont várhatóan megszűnik, ha ugyanis azt a szakaszt kihagynák, akkor elvesztené funkcióját a zajvédő fal.

no images were found

Előző sztori

Batik Bence: Ha homokot kell ennem, akkor megteszem

Default thumbnail
Következő sztori

A KDNP a szegediek érdekében módosítaná a városi költségvetést

Legutóbbi hasonló cikkek