/

A versenyhivatal utazásszervező vállalkozást figyelmeztetett megtévesztő hirdetései miatt

Cikkünk frissítése óta eltelt 6 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A versenyhivatal megtévesztő hirdetések miatt figyelmeztetésben részesített egy utazásszervező vállalkozást, két partnerénél pedig mérsékelt jelentőségű jogsértést állapított meg, de bírságot ezúttal nem szabott ki.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében ismerteti: megállapították, hogy a Premio Travel Holidays Kft. (Premio Kft.) tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott törökországi körutazásainak árával, a Premio Kft., a Líra Könyv Zrt. és a Mester Kiadó Kft. pedig megtévesztő tájékoztatást adott a kappadókiai körutazáshoz kapcsolódó vacsorakuponról.

A GVH a cégek 2013 novemberétől és 2015 januárjától megjelenő, törökországi (Lykia, Kappadókia, Török Riviéra) körutazásainak ajánlatait és egyéb hirdetéseit vizsgálta, ezek között az alábbi szlogeneket: “csak Önnek személyenként 59 990 forinttól, a személyenként 209 990 ezer forint helyett”; “a vacsora ajándék, személyenként 29 990 ezer forint értékben”.

A versenyhivatal úgy ítélte meg, hogy a Premio Kft. jogsértően népszerűsítette a törökországi körutazásait, mert a fogyasztó úgy észlelhette, hogy kedvezményes áron vehet részt az utazásokon. A Líra Könyv Zrt. és a Mester Kiadó Kft. ügyfeleihez eljuttatott direkt marketing levelek pedig azt a látszatot keltették, hogy a fogyasztó jelentős összegű vacsorázási lehetőséget kap. Bebizonyosodott azonban, hogy a Premio Kft. soha nem értékesítette a meghirdetett 209 990 forintos alapáron az utazásokat, a vacsora pedig eleve az ajánlat része volt. Így a közzétett, mintegy 150 000 forintos árkedvezmény és a vacsorakupon megjelenítése valótlan fogyasztói tájékoztatásnak minősül.

A GVH a Premio Kft.-t a figyelmeztetés keretében egyúttal az úgynevezett megfelelőségi program elfogadására kötelezte. A programot a vállalkozásnak a belső eljárásrendjében kell rögzítenie, és gondoskodnia kell arról, hogy a jövőben megjelenő reklámjait egy hozzáértő belső munkatárs, illetve egy külső, független szakértő ellenőrizze, hogy az adott kampány megfelel-e a tisztességes kereskedelmi gyakorlat előírásainak.

A versenytörvény értelmében a GVH a figyelmeztetés eszközét is alkalmazhatja a kis- és középvállalkozásoknál (kkv), de csak akkor, ha az adott vállalkozás első alkalommal követ el jogsértést, feltéve, hogy a jogsértés nem közbeszerzési kartell keretében, nem uniós jogot sértve vagy sérülékeny fogyasztók kárára történt – jelezték a közleményben.

Előző sztori

Németországban nyomkövető jeladó viselésére kötelezhetik a közveszélyes iszlamistákat

Következő sztori

Az állandóság posztmodern szobrától az eltűnő, átalakuló milliókig – bemutatjuk a városatyáink legfrissebb vagyonnyilatkozatait