Üdülési jog értékesítésével összefüggő tájékoztatások miatt bírságolt a versenyhivatal

Cikkünk frissítése óta eltelt 5 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Üdülési jog értékesítésével összefüggő tájékoztatások miatt bírságolta meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) több mint 12 millió forintra a Royal Marketing Európa Kft.-t, a hivatal döntése szerint a cég megtévesztette a fogyasztókat az üdülési jogok eladásáról szóló ajánlataival – közölte a GVH pénteken az MTI-vel.

A Royal Marketing Európa Kft. 2014 januárjától 2016 júniusáig telefonos és személyes egyeztetéseken, valamint a weboldalán népszerűsítette üdülési jogokról szóló ajánlatait.

A GVH szerint a vállalkozás valótlanul állította, hogy üdülési jogok másodlagos értékesítésével foglalkozik, és ebben a tevékenységében eredményes, mert valójában ezzel ténylegesen nem foglalkozik. Elhallgatta továbbá a fogyasztók elől – megsértve ezzel az ágazati szabályokban foglalt tájékoztatási követelményt -, hogy élhetnek elállási jogukkal a megbízási szerződés aláírását követően.

A versenyhivatal a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett szolgáltatás értékesítéséből származó bevételekből indult ki, ennek alapján a maximálisan kiszabható 12,192 millió forintra bírságolta a társaságot .

A közleményben felidézték: a GVH az elmúlt években több versenyfelügyeleti eljárást indított az üdülési jog továbbértékesítésével foglalkozó üzleti gyakorlatok és szóbeli tájékoztatások vizsgálatára. A versenyhivatal a témáról figyelemfelhívó tájékoztatást is közzétett a honlapján, amely a “Gondolja végig higgadtan” menüpont alatt olvasható.

Előző sztori

Hadisírok felújításáról hozott intézkedéseket a kormány

Következő sztori

Balog: öt év alatt több mint négyszázezer ember bére nő a humán közszolgáltatásoknál