Bulvár

Fürdés közben is velünk van az okostelefonunk

Fürdés közben is velünk van az okostelefonunk

2016. szeptember 3., szombat
Fürdés közben is velünk van az okostelefonunk
furdoszoba_tisztalkodas_zuhany

Minden tizedik családban úgy spórolnak a vízszámlán, hogy egy vízben többen is lefürdenek, a megkérdezettek harmada pedig fürdés helyett a zuhanyzást választja a takarékosság érdekében – derült ki a Szerelvénybolt Kft. által készített fürdőhasználati felmérésből. A magyarok 15 százaléka viszont még mindig rendszeresen a WC-be önti a fáradt olajat, főként a 35 év alattiak. Minden ötödik ember pedig fürdéshez is magával viszi okostelefonját.

Majd minden tizedik családban többen is lefürdenek egy vízben, hogy így is csökkentsék vízfogyasztásukat, azonban csupán a válaszadók 5 százaléka hasznosítja újra a fürdővizet, például felmosásra vagy WC-lehúzásra – derült ki a Szerelvénybolt Kft. felméréséből, melyben a magyarok fürdőhasználati szokásaira voltak kíváncsiak. A rendszeres mosakodásból viszont nem engedünk: a válaszadók kétharmada naponta tisztálkodik, minden negyedik megkérdezett pedig napjában többször is fürdik vagy zuhanyzik. A felmérésben részt vevő magyarok kétharmada inkább a tusolást választja, hogy kevesebb vizet fogyasszon, a háztartások harmadában pedig víztakarékos zuhanyfej felszerelésével csökkentik a fogyasztást. „Már olyan víztakarékos csaptelepek is elérhetők, amelyekkel 60 százalékkal csökkenthető a vízfogyasztás a hagyományos termékekhez képest, a levegővel dúsított vízsugár miatt viszont ezt egyáltalán nem érezzük használat közben” – magyarázta

Patonai Roland

. A válaszadók 60 százaléka naponta fél-egy óra közti időt tölt a fürdőben, minden negyedik ember viszont még egy óránál is többet. A megkérdezettek fele ötleteléssel, fejben való listaírással tölti a tusolásra, fürdésre fordított időt, míg minden harmadik válaszadó ábrándozással és fantáziálással köti le gondolatait ilyenkor. A válaszadók között akadt olyan is, aki egyszer annyira elgondolkozott, hogy fehérneműben látott neki a zuhanyzásnak. A magyarok 20 százaléka mondta azt, hogy a fürdőbe is magával viszi okostelefonját, és azzal üti el az időt. „Így nem csoda, hogy minden tizedik válaszadó ejtette már bele mobiltelefonját vagy digitális kütyüjét a WC-be vagy fürdőkádba, és akad köztük olyan, aki nem egyszer járt már pórul” – tette hozzá Patonai Roland, a Szerelvénybolt Kft. tulajdonosa. A családok 20 százalékában sajnos akadtak ennél komolyabb „balesetek” is a fürdőben: a megkérdezettek 17 százaléka csúszott már el a kádban, zuhanyzóban vagy onnan kilépve, de az sem ritka, hogy a kád szélére állva esik le valaki.

Még mindig mindent a WC-be öntünk?

A Szerelvénybolt Kft. felméréséből kiderült, hogy a magyarok 15 százaléka még mindig rendszeresen a WC-be önti a sütés, főzés után megmaradt fáradt olajat, de akadnak olyanok is, akik a szilárd ételmaradékot és a cigicsikket is a WC-be dobják. „Ami igazán meglepő, hogy főként a fiatalabb, 35 év alatti korosztályra jellemző, hogy a sütőolajat még mindig a WC-be önti” – magyarázta Patonai Roland. Nem is csoda, hogy a felmérésben részt vevő magyar családok felének dugult már el a WC-je, a legextrémebb esetekben túl nagy csont vagy épp a gyerekek szeretett kisautója okozta a problémát.

Pajzánkodás a fürdőben – Dukai Regina és Istenes Bence a favorit

A felmérésben részt vevő magyarok 40 százaléka, ha teheti, szívesen fürdik együtt párjával. Leginkább a 18-25 évesek szeretik a közös fürdőzéseket és zuhanyzásokat, közülük háromból ketten szoktak párjukkal együtt fürdeni, de a 26-35 év közöttiek fele is a páros fürdést preferálja. Leginkább azok szeretik a közös pancsolást, akiknek van fürdőkád az otthonukban. Akadnak olyanok is, akik nem csak párjukkal, de magyar ismert emberekkel is szívesen fürdőznének együtt, a férfiak

Dukai Reginát

és

Liptai Claudiát

látnák a legszívesebben a fürdőkádjukban, míg a nők körében

Istenes Bence

és

Csányi Sándor

színész a legnépszerűbb.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.