Közélet

Kecskéstelep és Szentmihály is elutasította a városháza ajánlatát: követelik vissza a 76-os régi menetrendjét + FOTÓK

Kecskéstelep és Szentmihály is elutasította a városháza ajánlatát: követelik vissza a 76-os régi menetrendjét + FOTÓK

2016. július 27., szerda
Kecskéstelep és Szentmihály is elutasította a városháza ajánlatát: követelik vissza a 76-os régi menetrendjét + FOTÓK
buszmenetrend_szentmihaly01_gs

A két városrész lakói elégedetlenek a 76-os busz átalakított útvonalával. Nagy Sándor alpolgármester kompromisszumot ajánlott, csúcsidőben néhány busz a régi útvonalon menne. A javaslatot megvitatták Kecskéstelepen és Szentmihályon, de a lakosság határozottan a régi menetrendet és vonalat követeli vissza. Nógrádi Tibor ennek megfelelően folytatja a tárgyalásokat a baloldali többséggel. Bízik benne, hogy a városvezetés is azt kívánja, jobb legyen az itt élőknek.

A SZEGEDma többször beszámolt arról, június közepétől több mint két tucat módosítást hajtottak végre a szegedi városvezetés előterjesztésére, a városüzemeltetési bizottság döntése nyomán a szegedi tömegközlekedésben. Új járatok jöttek létre, nem egy vonal pedig megszűnt, vagy átalakult, ezzel

Nagy Sándor

(Együtt) városfejlesztési alpolgármester szerint csak idén 83 millió forintot spórolhat Szeged.

Szőreg, Újszeged

,

Makkosháza

, Subasa lakosai közül is sokan elégedetlenek.

Szentmihály és Kecskéstelep egyik legnagyobb elszenvedője

a tömegközlekedési hálózat átalakításának. A 76-os busz új nyomvonala az iskolák, a rendelők, a munkahelyek, az egyetemi épületek megközelítését segítő Petőfi Sándor sugárút helyett a móravárosi lakóövezet felé veszi útját. Az elképzelés ellen nemcsak Facebook-oldalunkon emelte fel szavát lakosság, hanem a körzet képviselőjét,

Nógrádi Tibort

(Fidesz-L.É.T.) is sokan megkeresték.

76os_busz_forum003kf

A probléma méretét mutatja, hogy a városvezetés maga ajánlott kompromisszumot. Nagy Sándor javaslata szerint csúcsidőben, hétköznap reggel és este felváltva két irányba mennének a buszok: az egyik az új útvonalon, a másik a régin. A körzet képviselője megvitatásra érdemesnek tartotta a javaslatot, ezért július 25-én Kecskéstelepre, majd 26-án Szentmihályra hívott össze lakossági fórumot. A hétfői megbeszélésen egyöntetűen a jelenlegi menetrend és a Nagy Sándor-féle javaslat elutasítása mellett döntöttek a helyiek. Azt kérték, Nógrádi Tibor ezt az álláspontot tolmácsolja a döntéshozók felé. „Ragaszkodni köll az eredeti nyomvonalhoz” – az egyik szentmihályi polgár velős mondatával összefoglalható lenne a szentmihályi fórum is, de ennél jóval több érv hangzott el. A Nógrádi Tibor által vezetett gyűlésen maga a képviselő is elmondta álláspontját. Szerinte a probléma nemcsak a szentmihályiakat és a kecskésieket érinti, akiket elvágtak az orvosi rendelőtől kezdve az iskolákig számtalan fontos szolgáltatástól, hanem többek között a Petőfi Sándor sugárúton élő mozgássérülteket is, akik megkeresték azon okból kifolyólag, mert most már nem áll rendelkezésükre alacsonypadlós járat.

76os_busz_forum006kf

Nonszensznek nevezték a helyiek, hogy Röszkéről hamarabb beér a busz a Mars térre, mint Szentmihályról. Az egyik lakos hozzátette, dupla annyi idő az utazás a városba, mint korábban, utoljára a Katona József utcában csúcsidőben robbant le a jármű. Egy fiatal hölgy azt jegyezte meg, hogy nem mindenki jár bérlettel, ezért a korábbi két jegy helyett négyet kell vásárolnia. Tíz percet kell sétálnia a megállóig, de ezenfelül nem szeretné még ennél is többet gyalogolni a belvárosban néhány városi döntéshozó miatt. „Naponta részt veszek a 'városnézésben', s azt látom, hogy alig szállnak fel Móraváros utcáin, inkább más járatokat használnak. Több mint 60 éve jár ezen a vonalon a busz, sosem volt probléma abból, hogy részben párhuzamos a 4-es villamossal” – vélekedett egy nyugdíjas. Egy várandós kismama azon háborodott fel, hogy mostantól átszállnia kell és gyalogolnia két kisgyermekkel, akár hóban-fagyban, hogy eljusson a kórházba.

Csorba Ágnes,

a kecskési civilek nevében mondta el, hogy szinte szóról szóra ugyanezek az érvek hangoztak el náluk is. „A kecskésiek is visszakérik az eredeti útvonalat és menetrendet” – zárta mondandóját, mire egy szentmihályi csak annyit kiabált: „mi nem kérjük, hanem követeljük!”

76os_busz_forum011kf

„Arrogáns és gőgös a városvezetés hozzáállása, azt hiszik, bármit meg lehet tenni a külterületen élőkkel. 60-80 millió forint nevetségesen kis összeg a város költségvetéséhez képest!

(Szeged idén 35,6 milliárd forintból gazdálkodik, ebből a 76-os buszra maximum 10-15 millió forint jut Nógrádi Tibor információi szerint– szerk.)

A döntéshozók elveszítették a realitásérzéküket!” – fogalmazott egy középkorú férfi. Végül szavaztak: senki nem akarta a mostani menetrendet és a kompromisszumosat sem, csak a korábbi állapotok visszaállítását tudják elfogadni, ezért ezt a nézőpontot fogja képviselni Nógrádi Tibor is. „A SZEGEDma hírportálon keresztül is köszönöm Nagy Sándor ajánlatát, ez mutatja a város tárgyalóképességét, ami jelen helyzetben nagyon fontos. Viszont a lakossággal nem lehet szembemenni, a két helyszínen megfogalmazott érvek egyértelműen kimutatták az utat, amin haladnunk kell. Szentmihály és Kecskéstelep elutasítja az összes megoldást, ami a bajt a szőnyeg alá söpörné. Választ kell találnunk a 76-os busz kérdésére, a rokkantak Petőfi Sándor sugárúti közlekedésére, egy 60 éves nyomvonal visszaállítására, a lakosság szükségleteinek biztosítására. A 76-os busz nem azért kell Szentmihálynak és Kecskésnek, mert úri jókedvükben buszoznának. Nincsenek iskolák, szakorvosi rendelők, Szentmihályon a gyógyszertár is hiányzik. Ezeket a busz adja, amely segítségével e szolgáltatásokat igénybe veheti a lakosság. Ha az itt élők nem tudnak, vagy nehezebben tudjak eljutni ezekre a helyekre, akkor a helyi képviselőnek és a városvezetésnek egy platformra kell helyezkednie. Az a kiindulópont, hogy biztosítani kell azt a minimális szolgáltatást, amelyre a lakosok igényt tartanak” – foglalta össze a tapasztalatokat Nógrádi Tibor. A városatya bízik abban, hogy még a nyár folyamán sikerül megoldást találni mindegyik fél megelégedésére.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.