Közélet

Speciális ajánlatot készít elő szegedi dolgozóinak a Pick

Speciális ajánlatot készít elő szegedi dolgozóinak a Pick

2016. május 5., csütörtök
Speciális ajánlatot készít elő szegedi dolgozóinak a Pick
pick02_gs

Még a tavasz folyamán kidolgoz a szegedi pickes dolgozóknak egy speciális csomagot a munkáltatójuk, hiszen bár a mohácsi vágóhíd év végi beüzemelése után megszűnik a vágás Szegeden, ám Nagy Endre József azt hangsúlyozta, szükség van a jó szakemberekre. A Pick Szeged Zrt. vezérigazgatója portálunknak elmondta, a természetes eredetű, vagyis adalékanyag-mentes élelmiszerek iránti kereslet is egyre nő, ami a termékfejlesztés területén ad feladatokat és lehetőségeket a társaságnak.

„Tekintettel a mai magyar húspiaci helyzetre, nevezetesen a szakemberhiányra, mi minden embert megbecsülünk, egyáltalán nem szükséges bárkit is elküldenünk Szegedről” – nyilatkozta portálunknak

Nagy Endre József

, Pick Szeged Zrt. vezérigazgatója.

Arról már 2014 elején írtunk

, és később is

beszámoltunk

, hogy amikor a mohácsi vágóhidat a bevont partnerekkel sikerül elindítani a tervek szerint 2016 vége felé, akkor a napfény városában megszűnik a vágás, de ettől függetlenül szükség van a dogozókra. Ahogy a vezérigazgató elmondta, a nagysúlyú sertések csontozása megmarad Szegeden, amit a mohácsi vágóhíd munkafolyamataihoz igazítanak, és ha ez lezajlik, akkor derül ki, hogy mennyi ember szabadul fel más tevékenységek végzésére. Ez becslése szerint 50-100 ember munkáját érinti majd. Arra a kérdésünkre, hogy a szegedi dolgozóknak esetlegesen Mohácson ajánlanak munkát, a vezérigazgató elmondta, természetesen ez is felmerült, így egy kompenzációs csomagot dolgoznak ki, ami a relokációt, vagyis áttelepülést, másrészt a bejárás támogatását is tartalmazza. „Ma nagyon nehéz elképzelni azt, hogy a közepes méretű városokban helyi, azonnal rendelkezésre álló munkaerő legyen, amivel egy a mohácsival megegyező méretű vágóhíd elindítható. Nem tudunk különbséget tenni a nyíregyházi, a szegedi és a szombathelyi dolgozó között, egyféle csomagot fogunk felajánlani nekik” – magyarázta Nagy Endre József hozzátéve, hogy Szegeden nagyon tapasztalt szakembereik vannak, és bíznak benne, hogy többen vállalni fognak egy ilyen projektet.

nagy_endre_jozsef_kf

A tervek szerint májusra kristályosodhat ki, mit ajánlanak a dolgozóknak. A vezérigazgató hangsúlyozta, természetesen a munkavállalókat is bevonják ebbe a folyamatba, és mivel elég nagy létszámról van szó, több körben kérdezik meg őket. „Amennyiben minden dolgozónk azt mondaná, hogy jövünk, akkor nekünk ahhoz kell igazítanunk a további szükséges létszám kezelését, vagyis sok múlik a dolgozók véleményén is” – fűzte hozzá. A mohácsi vágóhíd beüzemelése egy-két hónapos folyamat, az épület és a technológiai átadás-átvételek után száraz tesztek következnek, majd kisebb volumenű feldolgozással folytatják, vagyis két-három lépcsőben éri el a jelenleg elérhető sertésállománynak a levágását lehetővé tevő kapacitást. Nagy arról tájékoztatott, hogy várakozásaik szerint októberben vagy novemberben már eléri a 100%-os kapacitást a vágóhíd. „Korántsem gigavágóhídról van szó” – jegyezte meg, a mohácsi európai léptékben közepes méretű üzemnek számít, ennek a vágóhídnak más lesz a specialitása, az egyik dolog éppen a Pickhez kötődik, hiszen a vezértermékük a világhírű téliszláminak – amivel szintén komoly terveik vannak – speciális nagysúlyú sertésből származó érett alapanyagigénye van. „Az egyik specialitása a mohácsi vágóhídnak a nagysúlyú vágása lesz” – összegzett Nagy Endre József.

Termékfejlesztésben és piacnyitásban gondolkodnak

Egy akkora méretű és kapacitású üzemmel, mint a mohácsi lesz, képtelenség versenyezni a nagy európaiakkal, ezért a vezérigazgató szerint arra kell figyelemmel lenni, hogy olyan piaci szegmensekben megfeleljenek, ahol nem az ár az első. Hozzátette, az ár is nagyon fontos természetesen, de emellett a rugalmasság, a gyors termékfejlesztés, az újabb specifikációk kialakítása felé érdemes nyitni. Köztudott, hogy jelen vannak a Távol-keleten, Japán és Korea kifejezetten olyan piacot jelent a Pick számára, ahol az értéknövelt húsoknak a speciális kidolgozását meg tudja oldani a társaság igazodva a vevői igényekhez, ez viszont nem profilja a nagyobb léptékű európai üzemeknek.

pick05_gs

Kínával kapcsolatban elmondta, hogy a cég még 2008-ban adta be az exportengedélyezési kérelmét, míg

a Kínai Népköztársaság Tanúsítási és Akkreditációs Hivatala (CNCA) tavaly december 25-én tette közzé az erre vonatkozó engedélyt

, s az, hogy ennyi idő telt el a kérelem benyújtása és az engedély kiadása között mindent elmond a vezérigazgató szerint. Az export csak nyers húsra vonatkozik kizárólag a földrajzi távolság miatt, fagyasztott termékeket szállíthat a Pick. „A kínai piac jellegzetességénél fogva nem az Európában közkedvelt nemes húsrészekre vonatkozik az export, hanem alacsonyabb értékű részekre. Árbevétel tekintetében ez kisebb mértékű, ám ahhoz képest, hogy itthon csak melléktermékként lehetne realizálni, fontos dolog egy ilyen méretű húsüzletben jelen lenni” – fogalmazott Nagy Endre József. A további piacnyitások mellett a vásárlói igényekhez igazodva a termékpaletta fejlesztésében is gondolkodok a Pick Szeged Zrt. Ahogy a vezérigazgató elmondta, a társaság rendelkezik egy nagyon sikeres termékkörrel, ami az elmúlt 147 évben változatlan formában a világnak egy jó részét meghódította. Viszont nem az egész világot, vannak még a térképen fehér foltok. Ezen felül a fogyasztási szokások, az élelmiszer-előállításban az elmúlt 30 évben bekövetkezett hatékonyabbá tételnek a korlátai és problémái láthatóak. „Itt van egy termék, ami adalékanyag-mentes, színezékmentes, emulgeálószer-mentes, és azt gondolom, hogy vissza fog térni az a klasszikus időszak, amikor a természetes eredetű élelmiszereknek a sikere egyre nagyobb lesz. Ha ehhez hozzáteszem, hogy vannak még fehér foltok és persze kemény üzleti elvárások is, innentől kezdve adott a feladatunk a piacbővítés, hatékonyságnövelés és kapacitásnövelés” – részletezte a Pick Szeged Zrt. vezérigazgatója.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.