Közélet

Merksz Péter szerint megfelelő utak is kellenek egy új szegedi uszodához

Merksz Péter szerint megfelelő utak is kellenek egy új szegedi uszodához

2016. február 13., szombat
Merksz Péter szerint megfelelő utak is kellenek egy új szegedi uszodához

Üdvözli egy új szegedi uszoda építését, egyben felhívja a figyelmet a közlekedésben felmerülő problémákra portálunkhoz eljuttatott olvasói levelében Merksz Péter. Az írást a alábbiakban változtatás nélkül tesszük közzé.

Nagyon örülök az Etelka soron létesítendő új uszoda (komplexum) beharangozott, s immár vélhetően tényleg megvalósuló beruházásának. Nagyon reménykedem is megvalósulásában, hiszen Szeged és az ország nagyjai egybehangzóan nyilatkoztak arról, hogy a régóta dédelgetett ez irányú tervek immár tényleg megvalósulnak. Nagy szükség is van rá, hiszen Szegednek csak az újszegedi részen van jelenleg olyan méretű medencéje, melyben nem csak pancsolni, úszni is lehet. És folytatom a reménykedést, hogy Szeged, a Tisza-parti város egyszer még fürdővárossá lesz, ahol lehet úszni is, hiszen jelenleg a Tiszában fürdeni alig lehet még nyáron is, a meglévő fürdőkben és az uszodában lévő medencék alkalmatlanok arra, hogy aki csak egészsége megőrzése okán szeretne úszni, az is odaférjen a vízhez, hiszen az iskolai oktatás, a versenysportot űző úszószakosztályok, a vízilabdások sokszor foglalják le az átlagpolgárok előtt a medencét. Szóval kell az uszoda, sőt nem is egy kéne, de ha megvalósul az Etelka sori létesítmény, Szegeden sokáig nem lesz újabb ilyen beruházás. Az Etelka soron megvalósuló uszodát azonban meg is kell közelíteni. Az úszni vágyók közül sokan nem a tömegközlekedést fogják választani, hiszen aki megvette az autóját, az azzal közlekedni is akar. Az új létesítmények tervezésére, létesítésére vonatkozó építési előírások előírják ugyan a parkolók létesítését, sőt annak számára vonatkozóan is tartalmaznak normatívákat, de az uszodáig, annak parkolójáig el is kell jutni. És e miatt aggódom, ugyanis Szeged mostani vezetése nem mindig mutatott kiemelkedő előre gondolkodást. Szeged útjain a mai napig nem látom azt, hogy a kátyúk, a kisebb úthibák kialakulásának megakadályozására, megelőzésére az aszfaltszőnyegen esetlegesen keletkező repedéseket kiöntenék, csak a nagyobb munkát és költséget okozó, de igazi megoldást nem jelentő kátyúzás folyik, ha folyik. Az új villamosprojekt tervezése és megvalósítása során a sínpárok nem jöttek el a Tisza partjáig, a Budapesti körútnak csak nagyon kis része négysávos, így a Csillag téri körforgalom felé vezető részén gyakran már most nagy dugók alakulnak ki csúcsforgalmi időben. A Csillag tér és a Tisza-part közötti részen, a Budapesti körúton és a Kereszttöltés utcán pedig a néhány éve épített kerékpárutat az út bővítéséhez, a négysávosításhoz meghagyott terület közepére építették meg. A nagykörút inkább az átmenő forgalmat szolgálja, arról a Tisza-part, Új-Petőfitelep, Tápé felé közlekedés nem éppen könnyű, az eredetileg négysávos Szilléri sugárút forgalma most csak két sávon zajlik, s baleset esetén az is bedugul, a Sajka utca és a Háló utca szűk, nagy forgalmat jelenlegi formájában aligha bír el a tervezett uszoda, Új-Petőfitelep és Tápé irányában. Persze, szegedi lévén ellenpéldát is tudok, az Oldal utcai kisajátítás és út- és körforgalom építés jó, előrelátó döntés volt, jó előkészítése a Szegeden régóta hiányolt harmadik hídnak. Az új uszoda jó megközelítéséhez meglátásom szerint fontos volna, hogy a külső körút részét képező Budapesti körút és a Kereszttöltés utca és az Etelka sor is négysávossá bővüljön, s Felsőváros közlekedése is átgondolásra kerüljön e projekt keretében, mert szükséges a könnyű közlekedés, és az is, hogy Felsőváros is élhető legyen, élhető maradjon.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.