Közélet

Csökken a Nagylakot terhelő kamionforgalom

Csökken a Nagylakot terhelő kamionforgalom

2016. január 12., kedd
Csökken a Nagylakot terhelő kamionforgalom

Már rövidtávon is csökken a Nagylakot terhelő kamionforgalom, a teljes megoldást a Csongrád megyei községet elkerülő út 2017 végére várható megépítése hozhat - közölte Seszták Miklós fejlesztési miniszter Lázár János, a térség országgyűlési képviselőjének írásbeli kérdésére adott válaszában.

Göbl Vilmos

, a képviselő sajtóval foglalkozó munkatársa arról tájékoztatta az MTI-t,

Lázár János

kérdésében felvetette, az M43-as autópálya Makó és az országhatár közötti szakaszának átadása óta a kamionforgalom nemhogy csökkent, hanem emelkedett Nagylakon.

Seszták Miklós

válaszában leírta, a sztrádaszakasz elkészülte óta a kamionforgalom döntő része az autópályán hagyja el Magyarországot, a nehézgépjármű forgalomból a Nagylakon keresztül vezető 4451-es összekötő utat csak az autópályáról letiltott forgalom, valamint a veszélyes anyagokat szállító, valamint az állat- és növény-egészségügyi vizsgálat alá tartozó nehézgépjárművek használhatják. A fejlesztési tárca vezetője kifejtette: a kamionforgalom növekedése összefügg azzal, hogy a teherforgalom az M43 autópályán haladva elkerüli a régi határátkelőn lévő tengelysúly- és össztömegmérő állomást, az autópálya-határátkelőnél mérlegelés hiányában pedig nem lehet útvonalengedélyt kapni, amelynek beszerzését a magyar és a román szabályok is előírják. Az útvonalengedély-köteles kamionok ezért a 43-as főúton működő közúti átkelőhöz mennek, mivel ott tudnak mérlegelni, és túlsúly esetén útvonalengedélyhez jutni. Seszták Miklós közölte, a probléma megoldása érdekében tengelysúly- és össztömegmérő állomást építenek az M43 autópálya 31-es kilométerénél lévő - a forgalom részére még át nem adott - kétoldali pihenőhelyen. Ennek előkészítését a minisztérium meg is kezdte. A határ menti községet terhelő kamionforgalom azonnali mérséklése érdekében a 4451-es, Nagylak-Csanádpalota összekötő út M43 autópálya és a 43-as főút közötti szakaszán 7,5 tonna súlykorlátozást vezetnek be, itt csak az engedéllyel rendelkező teherautók, így a helyi vállalkozók, a veszélyes anyagot szállító, valamint az állat- és növény-egészségügyi vizsgálat alá tartozó szállítmányok mehetnek Nagylak irányába. A nagylaki közúti határátkelőhelyen, a Románia felől érkező kamionokat a 43-as főút felé engedik, amelyek így a Makói elkerülő úton tudnak felhajtani az autópályára. Ezzel együtt Makónál a 43. számú főúton Nagylak irányába - a 4434-es út kereszteződésében - 7,5 tonna súlykorlátozást vezetnek be, "kivéve célforgalom" kiegészítő táblával annak érdekében, hogy Magyarcsanádon és Apátfalván minimalizálni lehessen a forgalom növekedését. A hosszú távú megoldást Nagylak és a térség számára a települést elkerülő út megépítése jelenti. Seszták Miklós tudatta, az elkerülő út 2017 második félévére meg is épülhet, az előkészítési munkák, a műszaki tervek készítését a fejlesztési tárca haladéktalanul megkezdte.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.