Közélet

Az online üzenetek a legnépszerűbbek karácsonykor és szilveszterkor

Az online üzenetek a legnépszerűbbek karácsonykor és szilveszterkor

2016. január 4., hétfő
Az online üzenetek a legnépszerűbbek karácsonykor és szilveszterkor

A karácsonyi és szilveszteri jókívánságok küldésére az online felületek voltak a legnépszerűbbek 2015-ben, az MTI által megkérdezett távközlési szolgáltatók a mobilinternet-forgalmuk jelentős növekedését tapasztalták az előző évhez képest az év végi ünnepek alatt.

A Vodafone mobilinternet-forgalma az öt ünnepi napon - december 24-25-26-án, december 31-én és január 1-jén - közel 40 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A szolgáltató ügyfelei ugyanakkor 3,5 százalékkal kevesebb szöveges üzenetet (SMS) küldtek karácsonykor és szilveszterkor, mint egy évvel korábban, míg az MMS-ek száma 26,5 százalékkal haladta meg az előző évit. A telefonhívások száma az előző évhez képest 0,7 százalékkal csökkent a karácsonyi, szilveszteri időszakban, ugyanakkor - valószínűleg a korlátlan csomagoknak és a családon belüli díjmentes hívások lehetőségének - a hívások átlagosan 15 százalékkal hosszabbak lettek. A Vodafone ügyfelei összesen 13,2 millió SMS-t és 165 ezer MMS-t küldtek, és 17,8 millió hívást indítottak. A Telekomnál a mobilinternet forgalom szilveszterkor 33 százalékkal, míg a karácsonyi ünnepek alatt 20 százalékkal nőtt az előző évben mért adatokhoz képest. A társaság azt is hozzátette, hogy a 4G mobilinternet az összforgalomban egyre nagyobb szerepet játszik. A telekomosok szilveszterkor és újév napján, két nap alatt összesen 7,6 millió SMS-est váltottak, megelőzve ezzel a karácsonyi csúcsot is, amikor 7,5 millió SMS-t küldtek a cég ügyfelei, de három nap alatt. MMS-t lényegesen kevesebben küldtek, mintegy 130 ezren váltottak ebben a formában üzenetet az év utolsó és az újév első napján, karácsonykor pedig több mint 150 ezer volt az MMS-ek száma. A Telenor szintén arról számolt be, hogy a karácsonyi és szilveszteri üzenetküldés jelentős része az online csatornákra tevődik át. A szolgáltató tájékoztatása szerint 2015 szilveszterén nagyjából kétszer annyi adatot forgalmaztak, mint egy évvel korábban. December 24-25-26-án, december 31-én és január 1-jén összesen 14 millió SMS-t és 174 ezer MMS-t küldtek a Telenor ügyfelei. Az SMS-ek száma mintegy másfélszeresére emelkedett ezeken a napokon az átlagos hétköznapi értékhez képest. Az SMS-ek és a hívások száma csökkent, ugyanakkor a beszélgetési idő a Telenornál is nőtt az elmúlt évhez képest, amit a társaság az egyedi igényekre szabható és korlátlan hívást tartalmazó csomagoknak tulajdonít.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.