Gazdaság

NGM: a piac követte a vasárnapi pihenőnappal járó változásokat

NGM: a piac követte a vasárnapi pihenőnappal járó változásokat

2015. október 5., hétfő
NGM: a piac követte a vasárnapi pihenőnappal járó változásokat

A piac követte a vasárnapi pihenőnappal járó változásokat: a magyar kiskereskedelemben munkaerőhiány van, amire a szektorban működő cégek béremeléssel reagálhatnak - mondta Lenner Áron Márk, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) belgazdaságért felelős helyettes államtitkára az M1 aktuális csatornán hétfőn.

Lenner Áron Márk

arra a felvetésre, hogy az Auchan átlagosan tíz százalékkal emelte a dolgozói béreket, és verseny indult az áruházláncok között a munkaerőért, az M1-en elmondta: pozitív, hogy a piac is lekövette a változtatásokat, vagyis nem igazolódtak be a vasárnapi pihenőnappal kapcsolatos, elbocsátási hullámot jósoló várakozások. A piaci realitás ezzel szemben az, hogy a magyar kiskereskedelemben nem munkaerő-felesleg, hanem munkaerőhiány van, főleg az ország nyugati régióiban és Közép-Magyarországon - mondta. A helyettes államtitkár bízik abban, hogy a többi piaci szereplő követi az Auchan példáját. Úgy vélte, ez az első lépése lehet egy béremelési hullámnak a kiskereskedelmi szektorban. Lenner Áron Márk a hétfőn publikált kiskereskedelmi adatokkal kapcsolatban kiemelte: az augusztusi 4,7 százalékos növekedéssel folytatódott a kiskereskedelmi növekedés 26 hónapja jellemző trendje. Jelezte: a leginkább augusztusban tevődik át a kiskereskedelem forgalma a szolgáltatószektorba, hiszen ekkor vannak a legtöbben szabadságon, nem feltétlenül otthonukhoz közel költenek. A helyettes államtitkár szerint a 4,7 százalékos növekedés az Európai Unió élvonalát jelenti. Rámutatott: az augusztusi magyar infláció - amely nulla százalék volt - stabilitást jelez, és azt mutatja, hogy a gazdaság jó erőben van, az infláció pedig kiszámítható pályán halad. Negatív kockázatot jelent azonban, ha a mostani alacsony olajárak felfelé indulnak - tette hozzá.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.