Gazdaság

Syngenta: érdemes lenne márkázni a magyar görögdinnyét

Syngenta: érdemes lenne márkázni a magyar görögdinnyét

2015. július 14., kedd
Syngenta: érdemes lenne márkázni a magyar görögdinnyét

Érdemes lenne márkázni a magyar görögdinnyét, a fogyasztók így könnyebben felismernék a jó minőségű termékeket – mondta Antal Gyula, a Syngenta Kft. zöldség üzletágának szakmai vezetője kedden, a vállalat medgyesegyházi dinnyefórumán.

Kifejtette: Magyarországon az elmúlt húsz évben válságba került a zöldségtermesztés, nehéz piachoz jutni, ezen csak kiváló minőséggel és új marketingeszközökkel lehet változtatni – vélekedett.

Antal Gyula

hangsúlyozta: a fogyasztók a megfizethető, könnyen elérhető, megbízható minőségű és egészséges, növényvédő szerektől mentes termékeket keresik. Ha találnak ilyet, ahhoz általában ragaszkodnak, de a dinnyék és általában a zöldségfélék esetén nehéz ezt felismerni, így ebben segítene a márkázás – mondta. Véleménye szerint a termelőknek – a zöldség-gyümölcs terméktanáccsal és az Agrármarketing Centrummal közösen – kellene tenniük azért, hogy ne csak "kánikulai termék" legyen a dinnye. Antal Gyula közölte: a Syngenta tavaly kezdte el forgalmazni a Rubin görögdinnyefajtát, amelyet matricával látnak el a boltok standjain, a termelők pedig direkt erre a célra készített zászló mellett értékesíthetik a terméket.

Csige László

, a Syngenta értékesítője kifejtette: a Rubin fajtát sötét színe, és halványabb csíkjai miatt könnyű felismerni; a fajta korai, gyorsan érő típus, belül mélyvörös színű, betegségekkel szemben ellenálló, nem túl nagy, 6-12 kilogramm közötti súlyú. Hangsúlyozta: a fogyasztók a frissesség jelének tartják a sötét színt, ezért főleg azt keresik, és nem szeretik a túl nagy dinnyét. Tavaly 30, idén már 300 hektáron termelték a fajtát – tette hozzá. A Syngenta Kft. Magyarország egyik piacvezető növényvédelmi szereket gyártó vállalata, emellett vezető szerepet játszik zöldség-, virág- és szántóföldi vetőmagok nemesítésében, előállításában és forgalmazásában. Tavaly 46 milliárd forint feletti értékesítési árbevételt ért el, amely mintegy 15 milliárddal haladta meg a 2013. évi adatot.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.