Köznevelési államtitkár: megkerülhetetlenek a digitális kompetenciák

Cikkünk frissítése óta eltelt 7 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A digitális kompetenciák fontosságát és a pedagógusok munkájának támogatását hangsúlyozta a köznevelésért felelős államtitkár szerdán Ajkán, a Klik ajkai tankerületének pedagógusnapi ünnepségén tartott beszédében – közölte az MTI.

Czunyiné Bertalan Judit úgy fogalmazott: az iskolának két értéke van, a diák és a pedagógus. Kijelentette, hogy az elkövetkező esztendők a tanulók számára esélyteremtő környezetet megteremtéséről szólnak majd, a pedagógusok számára pedig olyan eszközök, rendszerek biztosítása a cél, amelyek tartalmilag és módszertanilag egyaránt támogatják az oktató-nevelő munkát.

Az államtitkár elmondta, hogy szeptembertől olyan online tudásbázis indul, amelyben az oktatáshoz szükséges segédanyagokat biztosítanak a hatékony felkészülés érdekében. Emellett erősítik a digitális kompetenciákat, hiszen a mai fiataloknak az IT-eszközök használata már természetes.

A 2011-es köznevelési törvénnyel a jogalkotó olyan intézményi és tartalmi keretrendszert alakított ki, amely alkalmas arra, hogy megerősödjön, minőségében, tartalmában, eszközeiben megújulhasson a köznevelési rendszer – idézte fel. Hozzátette, a cél az, hogy az oktatási rendszer fel tudja vértezni a gyerekeket és a pedagógusokat a korunknak megfelelő tudással, módszertannal és eszközökkel. Arról is beszélt, hogy az oktatásban meg kell találni az akadémiai és a problémamegoldó tudás közötti egyensúlyt.

Czunyiné Bertalan Judit szerint a körülöttünk levő világ olyan sebességgel halad, hogy nem kerülhetjük meg a jövőben a digitális kompetenciákat, a pedagógusok ilyen irányú módszertani felkészítését.

Sok információ elérhető a nemzeti alaptanterv, a kerettantervekhez illeszkedő tankönyvrendszer vagy a segítő tanácsadó hálózat által, ami alkalmas arra, hogy a pedagógusnak “ne egyedül, becsukott ajtónál a tanteremben kelljen megoldani a problémát”. Megjegyezte, fel kell készülni arra is, hogy nemcsak a tudásanyag átadása jelent kihívást az iskolában, hanem a családok irányából érkező mentális, szociális, társadalmi problémák is egyre inkább bekerülnek az iskola falai közé.

Az államtitkár – mivel Ajkán a helyi, szocialista vezetésű önkormányzat és az ajkai tankerület külön-külön rendezett ünnepséget – úgy fogalmazott: a pedagógusnapnak helye, szükségessége és üzenete van a mindenkori köznevelésben, olyan ünnep, “amiből nem szabad politikai platform alapján különállást és széthúzást reprezentálni”.

Az ajkai Fekete István – Vörösmarty Mihály Általános iskolában tartott ünnepségen a tankerületet vezető Fülöp-Bornemisza Szilvia kijelentette, az iskola – működtesse bármely fenntartó – érték- és kultúrateremtő. Azt mondta, a térségben megvalósuló együttműködést mutatja, hogy állami, egyházi és alapítványi fenntartású iskolák közösen köszöntötték a pedagógusokat ünnepségükön.

Fenyvesi Zoltán, a megyei közgyűlés alelnöke a csendes esőhöz hasonlította a pedagógusok munkáját, ami hosszasan áztatja a földben levő magokat, hogy kisarjadhassanak. Kijelentette, a pedagógus egy életre elkötelezi magát hivatása mellett, és modellként is szolgál a környezetében élők számára.

Előző sztori

Várhatóan hamarosan köztestület lesz a Pálinka Nemzeti Tanács

Következő sztori

Hamis okmányokat készítettek külföldieknek okmányirodai alkalmazottak