Közélet

Ennyi maradt a Szőke Tiszából + FOTÓK

Ennyi maradt a Szőke Tiszából + FOTÓK

2015. május 14., csütörtök
Ennyi maradt a Szőke Tiszából + FOTÓK
szoke_tizsa_2015_07_gs

Körvonalaiban sem emlékeztet már egykori önmagára a Szőke Tisza gőzös, a tápéi kikötőben megfeneklett hajót úszóművéig lebontották.

"Sic transit gloria mundi", vagyis "Így múlik el a világ dicsősége" - juthat eszünkbe a latin mondás a tápéi téli kikötőben rostokló hajó roncsaira tekintve. A Szőke Tisza egykoron üdülőhajóként, majd úszó diszkóként is szolgálta a helyieket, mai állapotában inkább egy úszó szeméthalom látszatát kelti. A hajótestet még

2012 szeptemberében

kezdték el bontani, darabjait később

több szakaszban

emelték ki a vízből. A nagy múltú gőzös megmentéséért egykor sokan felemelték szavukat, a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal (KÖH) rossz állaga miatt azonban csak bizonyos részeit nyilvánította védetté. Utódja, a Forster Gyula Nemzeti Örökséggazdálkodási és Szolgáltatási Központ a kormánykerék, a szellőzőkürtő, a horgonycsörlő, a háromhengeres Compound gőzgép és talpával együtt az árbocrúd megóvását írta elő, ezeket később valószínűleg egy múzeumban állítják majd ki. A Ganz Danubius Hajógyár újpesti üzemében 1917-ben építették meg a lapátkerekes gőzhajót, amelyet 1919-től SAS, majd 1930 és 1944 között Szent Imre, később Felszabadulás, végül Szőke Tisza néven jegyeztek. 1958-ban átépítették, ettől kezdve üdülőhajóként, majd 1973-tól állóhajóként, diszkóként is működött és a szegedi városkép elválaszthatatlan részévé vált.

Így múlik el a világ dicsősége - szívszorító látványt nyújt a Szőke Tisza gőzös hullámsírba fulladt maradványa. Ön járt...

Posted by Szegedma Hírportál on 2015. május 14.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.