Kultúra

Két díjat nyert az Operaház a vállalati filmek cannes-i fesztiválján

Két díjat nyert az Operaház a vállalati filmek cannes-i fesztiválján

2014. október 3., péntek
Két díjat nyert az Operaház a vállalati filmek cannes-i fesztiválján

Két díjat nyert a Magyar Állami Operaház Ahol kinyílik a világ (Where a world unfolds) című imázsfilmje a vállalati filmek cannes-i fesztiválján: a film zenéje, Gulya Róbert szerzeménye abszolút győztesként a legjobb zenéért járó Fekete Delfin-díjat, maga a film pedig a legjobb imázsfilm kategóriájában az Ezüst Delfin-díjat nyerte el, ezzel a versenyben a legjobbak között végzett

. A díjakat

Ókovács Szilveszter

főigazgató,

Turkovics Monika

marketing- és kommunikációs igazgató,

Gulya Róbert

zeneszerző,

Gács Tamás

rendező és

Végh Endre

kreatív igazgató vette át csütörtök este - közölte az Operaház pénteken az MTI-vel. A Cannes Corporate Media & TV Awards vállalati filmeket díjazó versenyére 725 pályázat érkezett be szerte a világból, közülük 141 kapta meg az Arany, az Ezüst, illetve a Fekete Delfin-díjat a 36 kategória valamelyikében. (Az Arany és az Ezüst Delfin-díj minden kategóriában kiosztható, a Fekete Delfin-díjat csak bizonyos kategóriákban ítélik oda.) Az imázsfilm kategóriájában a Magyar Állami Operaház olyan megrendelőkkel versenyzett, mint a Red Bull, az Audi vagy a Hong Kong Shanghai Hotel. Az ötödször megrendezett fesztiválon a világ kiemelkedő vállalati filmjeit, online és televíziós dokumentumfilmjei versengenek. A filmes, marketing- és kommunikációs szakemberekből álló nemzetközi zsűri 36 tagú, tagja többek közt a digitális tartalomgyártással 30 éve foglalkozó

Peter Beck

, a Svájci Filmszövetség elnöke,

Zbigniew Zmudzki

, a Peter and the Wolf című Oscar-díjas animációs rövidfilm producere és

Michael Kögler

, televíziós tartalomgyártással foglalkozó Emmy-díjas szakember. Az Operaház április 9-én bemutatott, a 2014/2015-ös évadot beharangozó első imázsfilmje mozgalmas, szürreális vizuális világgal és fantasyfilmekből ismerős látványelemekkel a lehető legszélesebb közönségréteget szólítja meg, de kiemelt célja, hogy olyan fiatalok számára is vonzóvá tegye az operát és a balettet, akik még nem találkoztak e műfajokkal - írja az MTI-hez pénteken eljuttatott közlemény. A tájékoztatás szerint a kisfilm szervesen illeszkedik az Operaház 3 éve indult reklámkampányába, ami újrapozicionálja az intézményt. A kampány plakátokkal, két kisfilmmel, hozzájuk kapcsolódó kiadványokkal és online tartalmakkal hívja fel a figyelmet arra, hogy a klasszikus balett és az opera "ma is izgalmas, élő és mindenekelőtt szórakoztató műfaj". A Cannes-ban díjazott imázsfilmet a YouTube-on közel 81 ezerszer töltötték le, a Facebookon 2500-an osztották meg, ami több mint 600 ezres elérést hozott - olvasható a közleményben. A fesztivál honlapja szerint a turisztikai filmek kategóriájában Ezüst Delfin-díjat nyert el a Magyar Turizmus Zrt. Think Hungary - More than Expected (Magyarország – több, mint amit várt) című országimázsfilmje. A vállalati filmek fesztiváljának idei, Fehér Delfin-szobrocskával járó Nagydíjával a Suva svájci biztosítótársaság Az élethez bátorság kell című produkcióját jutalmazták.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.