Közélet

Munkahelyteremtés, könnyűipar, idegenforgalom - bemutatta gazdasági programját a szegedi Jobbik

Munkahelyteremtés, könnyűipar, idegenforgalom - bemutatta gazdasági programját a szegedi Jobbik

2014. szeptember 12., péntek
Munkahelyteremtés, könnyűipar, idegenforgalom - bemutatta gazdasági programját a szegedi Jobbik
jobbik_sajttaj01_gs

5000 új munkahelyet, állásbörzét, adókedvezményeket, keleti nyitást, a turizmus fellendítését, a helyi kis- és középvállalkozások támogatását, gazdaságbarát önkormányzatot tervez a szegedi Jobbik Magyarországért Mozgalom.

"Azért döntöttünk a gazdasági programunk részletes ismertetése mellett, mert riválisaink rendszeresen átveszik gondolatainkat, azonban a kivitelezések módja kívánnivalókat hagy maga után" - kezdte a "Gazdasági fordulatot Szegeden!" című program ismertetését

Tóth Péter

, a Jobbik szegedi polgármesterjelöltje. A jelölt kiemelte, hogy a program egyik fő pontja a munkahelyteremtés. "Ha van munka, akkor minden van, ha nincs munka, semmi sincs" - idézett Tóth Péter, aki szerint Szegeden a könnyűipart lenne a legfontosabb visszaállítani, értékteremtő vállalkozásokat kellene létrehozni. "Szegeden eltolódtak a gazdasági arányok: a legjelentősebb munkáltató az önkormányzat, az állam és az egyetem, a piac és a vállalkozók pedig háttérbe szorulnak, eltűnnek a kis- és középvállalkozások" - tette hozzá a polgármesterjelölt. "A bal oldal felől program nélküli negatív kampányt, a Fidesztől pedig szakmaiságot nélkülöző ígérethalmazt tapasztalunk, ezzel szemben a Jobbik programalapú kampánnyal készül az őszi önkormányzati választásokra" - mondta el

Rácz Tibor

, a Jobbik Magyarországért Mozgalom képviselője. Rácz Tibor kifejtette, hogy pártja tervezi a közgyűlésben egy gazdaságfejlesztési bizottság, az önkormányzaton belül pedig egy gazdaságfejlesztési osztály létrehozását, melyeknek fő profilja a munkahelyteremtés előremozdítása, pályázatok kezelése és a helyi munkavállalók, vállalkozók segítése lenne. "A szegedi önkormányzat, civil szervezetek, és az erre szakosodott állami szervek részvételével havonta állásbörzét rendezhetnénk, ahol minden potenciális munkavállaló találhatna megélhetési forrást" - ismertette terveit a Jobbik képviselője. "Célunk öt év alatt ötezer munkahely teremtése Szegeden, azonban a mennyiség mellett a minőségre is hangsúlyt fektetünk, a tisztességes megélhetést szeretnénk támogatni, a családbarát munkahelyek létrehozását például adókedvezményekkel, de hasonló segítség járna azoknak a vállalkozóknak, akik garantálják, hogy adott időn belül növelik az alkalmazottaik számát. A szegedi vállalkozásokat az említett támogatásokon kívül a marketing szintjén is segítenénk: létrehoznánk egy egysége szegedi brand-et, márkát, a "Szegedről szeretettel" védjegyet, amiről minden vásárló tudhatná, hogy minőségi szegedi terméket visz haza" - tette hozzá Rácz Tibor. A nemzeti radikális párt új szempontrendszert vezetne be a közbeszerzés terén, a szegedi beruházásokat helyi cégekkel kiviteleztetnék, a multinacionális nagyvállalkozásokat illetően pedig legalább olyan szigorú szabályozásokat vezetnének be, mint a magyar cégeknél, a hazaiakat pedig adókedvezményekkel segítenék. A külgazdasági kapcsolatokat természetesen nem zárná le a Jobbik: az országosan hirdetett keleti nyitás politikáját követné a szegedi szervezet is, a hármas határ közelgése miatt erősítené a szomszédos országokkal a külgazdasági kapcsolatokat, Szeged testvérvárosaira alapozva, és a Napfény városát Dél-Európa kapujává tenné, amit egy kereskedelmi repülőtér megnyitásával szentesítene. "Kihasználnánk Szeged tudományos erőforrásait, gondolhatnánk az ELI lézerközpontra, amellyel mindegyik politikai erő szeret büszkélkedni, azonban a Jobbik szerint a lézerközpont önmagában nem elég, igazi értékteremtő vállalkozásokra van szükség, gondolok itt például a gyógyszeripar fellendítésére Szegeden, hiszen az egyetemről számos jól képzett gyógyszerész kerül ki azonban megfelelő elhelyezkedési lehetőség híján elhagyják a várost, ezt nem hagyhatjuk" - fejtette ki Rácz Tibor. A Jobbik gazdasági programjának kiemelkedő pontja az idegenforgalom, Szegedet a turizmus fellegvárává tennék. "A jelenlegi városvezetés elhanyagolja ezt a fontos iparágat, ezáltal hatalmas bevételkiesést okoznak Szegednek, ennek kiküszöbölésére létrehoznánk egy egységes szegedi turisztikai marketinget, melynek fő eleme lenne a Tisza, Szegedet újra a Tisza fővárosává tennénk, fellendítenénk a vízi sportokat, családi programokat szerveznénk, felújítanánk a fürdőket - mindezt a környező településekkel közösen" - mondta el Rácz Tibor. Zárásként a politikus kifejtette, hogy kereszteznék az idegenforgalmat a város tudományos életével, és nagy hangsúlyt fektetnének a konferenciaturizmus kihasználására.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.