/

A Hungerit piaci pozíciója erősödésére számít

Cikkünk frissítése óta eltelt 7 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Piaci pozíciói javulását várja a Hungerit Zrt. attól, hogy a libamájat hungarikummá nyilvánították, és úgy vélik, serkentheti a termelést a német és az osztrák vendéglátók élénkülő libamáj iránti kereslete is.

A magyar libamáj-termelés 25-30 százalékát adó szentesi cég közleménye szerint az európai országokban az éttermek újra keresik a libamájat, ami a magyar előállítók számára is piacbővülést hozhat. A magyar termelők korábban Nyugat-Európába mintegy 1400 tonna hízott libamájat vittek ki évente, és a cél az, hogy ismét elérjék ezt a szintet. Az utóbbi hónapokig ugyanis stagnált a kereslet ebben a piaci szegmensben.

A Hungerit adatai szerint 2011-ben 1478, 2012-ben 1714, míg 2013-ban 1660 tonna volt a magyar hízottlibamáj-termelés. E mennyiség több mint 80 százaléka került külföldre az utóbbi években. A teljes export 70 százaléka Franciaországba irányul.

A Hungerit Zrt. árbevételének korábban 10 százaléka származott a hízott libamáj kiviteléből, tavaly azonban a közlemény szerint ez az arány 5 százalék alá csökkent a Négy Mancs tevékenysége miatt.

2007-hez képest a Hungerit Zrt. hízottlibamáj-exportja a felére zuhant, az így keletkező árbevétel-kiesést a cég a pecsenyekacsa és a broilercsirke termelésének növelésével ellensúlyozta.

A szentesi női vízilabdacsapat névadó szponzora a múlt évben az előzetes becslések szerint mintegy 43 milliárd forint árbevételt ért el az egy évvel korábbi 38 milliárd forint után.

Default thumbnail
Előző sztori

Bokros pártja csak a teljes ellenzéki összefogás esetén indul a választáson

Következő sztori

Eltűnt személyt keres a szegedi rendőrség

Legutóbbi hasonló cikkek