Írjon nekünk

Bulvár

A rakparton dübörögtek: sietős lett a kamionosok dolga (FRISSÍTVE!) + FOTÓK, VIDEÓ

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/mtiszegedma.jpg

Megjelent:

kamion_gyorsulas_mj 058Gyorsulási versennyel és street fighter bemutatóval búcsúzott a XXIII. Nemzetközi Kamionos Country Találkozó a Huszár Mátyás rakparton.

A délután 14 órakor kezdődött futamokon összesen 35 tehergépjármű állt rajthoz abból a célból, hogy minél gyorsabban teljesítsék a Belvárosi híd lábától a rakpart Glattfelder Gyula tér felőli felhajtójáig húzódó, 500 méteres távot. A kamionok három kategóriára osztva, párokba rendeződve versenyeztek, a végső sorrend meghatározására pedig a mért idő szolgált. A sofőrök mezőnyében egyedüli női versenyzőként Simon Anikó, becenevén Vadmacska is szerepet kapott. Mint a hölgytől megtudtuk, Hajdúszoboszlóról érkezett, és korábban maga is kamionvezetőként dolgozott, mára már azonban a járművek értékesítésével keresi a kenyerét. A mostani a nyolcadik találkozó, amin részt vesz, de más hasonló jellegű fesztiváloknak is gyakori látogatója, illetve ő a hajdúszoboszlói kamionos találkozó főszervezője. Mint elmondta, úgy érzi, a közönség is kezdi megszokni, hogy egy nő száll ki a verseny végén a volán mögül, sőt, gyakran kérnek tőle közös fotót, vagy autogramot.

16 órától, a verseny szünetében autós és motoros bemutatót láthattak a rendezvényre kilátogatók. A szórakoztatásukról Honda CBR 600 típusú motorján Szilágyi Richárd gondoskodott két autós kollégájával karöltve. Közülük a roncs derbik és a túra rallyk világából ismerhető Farkas Zsolt egy 380 lóerős Subaru Imprezával érkezett, míg a szentesi Makai Norbert egy Volkswagen Golf kormánya mögül látta driftelés közben forogni maga körül a világot. Őt járműve technikai hátteréről és versenyzői karrierjéről kérdeztük. „Főként amatőr rallykon szoktam részt venni, az autót pedig még csak most szokom, nem régen készült el az átépítése. Hátsókerék meghajtású, egy 5-ös BMW 4400 köbcentis, V8-as motorja hajtja, a hozzá tartozó váltóval és kuplunggal. Ez az első kamionos találkozóm, de remélem, jövőre is hívnak” – fogalmazott Makai Norbert.

Az eredményhirdetésen a kategóriák győztesei hagyomány szerint a szegedi művész, Korom Kati kerámiáit vehették át. A hivatalos végeredményt az alábbi táblázatban olvashatják.

Nyergesvontatós kamionok, 500 lóerő alatti:
1. Veszelka György – Vasad – Iveco – 13,67 s
2. Simon János – Örkény – Man – 15,21 s
3. Böröcz Zsolt – Kiskunlacháza – Mercedes – 15,63 s

Nyergesvontatós kamionok, 500 lóerő feletti:
1. Báder-Nagy Attila – Örkény – Iveco – 13,59 s
2. Kovács Péter – Dabas – Scania – 15,03 s
3. Kovács Pál – Dabas – Scania – 15,09 s

Teherautók:
1. Juhász Géza – Szeged – Iveco – 15,55 s
2. Bényi János – Szeged – Volvo – 16,43 s
3. Molnár Gergő – Földeák – Man – 16,98 s

Szuda Sándor

Korábban:

Kamionok dübörgésétől volt hangos vasárnap Szeged belvárosa, de nem a Balkán felé tartó tranzitforgalom tért vissza a csongrádi megyeszékhelyre, hanem kamionos gyorsulási versenyt tartottak a Huszár Mátyás rakparton.

Az immár huszonharmadik alkalommal megrendezett Nemzetközi Kamionos Country Találkozó zárórendezvényén – a szervezők becslése szerint mintegy nyolcezer érdeklődő előtt – próbálták ki a vállalkozó szellemű sofőrök, mit tudnak kihozni járműveikből.

A kettesével rajtvonalhoz álló versenyzők több tucatnyi futamban mérték össze ügyességüket és kamionjuk erejét. Az álló helyzetből startoló versenyzőknek ötszáz méteres távot kellett megtenniük, a legjobbaknak ez kevesebb mint 15 másodperc alatt sikerült. A hat, nyolc, tizenkét hengeres motorral fölszerelt vontatók a rövid versenytávon akár másfél, két liter üzemanyagot is elégettek.

A versenyen kiderült, nem minden az akár hatszáz lóerőnél is erősebb gépeken múlik, sokat számít a sofőr rutinja és az, miként kezeli a kuplungot és a sebességváltót. Az ugyanis bebizonyosodott, az automataváltós járművel rajthoz álló versenyzőknek nem sok babér terem ebben a versenyszámban, a technika ugyanis “túl komótos” az ember irányította mechanikus váltókhoz képest.

A rajthoz álló járművek között akadt 140 lóerős platós teherautó éppúgy, mint “csőrös” amerikai kamion, ez utóbbi 16 ezer köbcentis motorja 600 lóerős teljesítményű, akár 80-100 tonna vontatására is képes, 100 kilométeren pedig 50 liter gázolajat fogyaszt.

Az esélyegyenlőség érdekében a versenyzők eredményeit három kategóriában értékelték, 500 lóerő alatti, illetve fölötti teljesítményű vontatók, valamint platós teherautók. Az abszolút első helyet az örkényi Báder-Nagy Attila szerezte meg mechanikus váltós, 380 lóerős Iveco Turbostar kamionjával.

Kommentek

Bulvár

Megszületett Balogh Zsolt kislánya

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/mtiszegedma.jpg

Megjelent:

Szerző:

A MOL-Pick Szeged játékosa a Facebook-oldalán osztotta meg az örömhírt.

Tovább olvasom

Hírzóna

Vontatóba rongyolt az autó, a sofőr meghalt

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/mtiszegedma.jpg

Megjelent:

Szerző:

Vontatóval ütközött az autó ennyi maradt belőle. Kommentek

Tovább olvasom

Bulvár

Ötvenéves frontemberét ünnepli a Tankcsapda!

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/mtiszegedma.jpg

Megjelent:

Szerző:

Ünnepi tankdübörgés!

Tovább olvasom

Aktuál