Közélet

A rakparton dübörögtek: sietős lett a kamionosok dolga (FRISSÍTVE!) + FOTÓK, VIDEÓ

A rakparton dübörögtek: sietős lett a kamionosok dolga (FRISSÍTVE!) + FOTÓK, VIDEÓ

2013. július 21., vasárnap
A rakparton dübörögtek: sietős lett a kamionosok dolga (FRISSÍTVE!) + FOTÓK, VIDEÓ
kamion_gyorsulas_mj 058

Gyorsulási versennyel és street fighter bemutatóval búcsúzott a XXIII. Nemzetközi Kamionos Country Találkozó a Huszár Mátyás rakparton.

A délután 14 órakor kezdődött futamokon összesen 35 tehergépjármű állt rajthoz abból a célból, hogy minél gyorsabban teljesítsék a Belvárosi híd lábától a rakpart Glattfelder Gyula tér felőli felhajtójáig húzódó, 500 méteres távot. A kamionok három kategóriára osztva, párokba rendeződve versenyeztek, a végső sorrend meghatározására pedig a mért idő szolgált. A sofőrök mezőnyében egyedüli női versenyzőként

Simon Anikó

, becenevén Vadmacska is szerepet kapott. Mint a hölgytől megtudtuk, Hajdúszoboszlóról érkezett, és korábban maga is kamionvezetőként dolgozott, mára már azonban a járművek értékesítésével keresi a kenyerét. A mostani a nyolcadik találkozó, amin részt vesz, de más hasonló jellegű fesztiváloknak is gyakori látogatója, illetve ő a hajdúszoboszlói kamionos találkozó főszervezője. Mint elmondta, úgy érzi, a közönség is kezdi megszokni, hogy egy nő száll ki a verseny végén a volán mögül, sőt, gyakran kérnek tőle közös fotót, vagy autogramot. http://www.youtube.com/watch?v=THc6Cr5RCIQ 16 órától, a verseny szünetében autós és motoros bemutatót láthattak a rendezvényre kilátogatók. A szórakoztatásukról Honda CBR 600 típusú motorján

Szilágyi Richárd

gondoskodott két autós kollégájával karöltve. Közülük a roncs derbik és a túra rallyk világából ismerhető

Farkas Zsolt

egy 380 lóerős Subaru Imprezával érkezett, míg a szentesi

Makai Norbert

egy Volkswagen Golf kormánya mögül látta driftelés közben forogni maga körül a világot. Őt járműve technikai hátteréről és versenyzői karrierjéről kérdeztük. „Főként amatőr rallykon szoktam részt venni, az autót pedig még csak most szokom, nem régen készült el az átépítése. Hátsókerék meghajtású, egy 5-ös BMW 4400 köbcentis, V8-as motorja hajtja, a hozzá tartozó váltóval és kuplunggal. Ez az első kamionos találkozóm, de remélem, jövőre is hívnak” – fogalmazott Makai Norbert. Az eredményhirdetésen a kategóriák győztesei hagyomány szerint a szegedi művész,

Korom Kati

kerámiáit vehették át. A hivatalos végeredményt az alábbi táblázatban olvashatják.

Nyergesvontatós kamionok, 500 lóerő alatti:

1. Veszelka György – Vasad – Iveco – 13,67 s 2. Simon János – Örkény – Man – 15,21 s 3. Böröcz Zsolt – Kiskunlacháza – Mercedes – 15,63 s  

Nyergesvontatós kamionok, 500 lóerő feletti:

1. Báder-Nagy Attila – Örkény – Iveco – 13,59 s 2. Kovács Péter – Dabas – Scania – 15,03 s 3. Kovács Pál – Dabas – Scania – 15,09 s

Teherautók:

1. Juhász Géza – Szeged – Iveco – 15,55 s 2. Bényi János – Szeged – Volvo – 16,43 s 3. Molnár Gergő – Földeák – Man – 16,98 s

Szuda Sándor

Korábban:

Kamionok dübörgésétől volt hangos vasárnap Szeged belvárosa, de nem a Balkán felé tartó tranzitforgalom tért vissza a csongrádi megyeszékhelyre, hanem kamionos gyorsulási versenyt tartottak a Huszár Mátyás rakparton. Az immár huszonharmadik alkalommal megrendezett Nemzetközi Kamionos Country Találkozó zárórendezvényén - a szervezők becslése szerint mintegy nyolcezer érdeklődő előtt - próbálták ki a vállalkozó szellemű sofőrök, mit tudnak kihozni járműveikből. A kettesével rajtvonalhoz álló versenyzők több tucatnyi futamban mérték össze ügyességüket és kamionjuk erejét. Az álló helyzetből startoló versenyzőknek ötszáz méteres távot kellett megtenniük, a legjobbaknak ez kevesebb mint 15 másodperc alatt sikerült. A hat, nyolc, tizenkét hengeres motorral fölszerelt vontatók a rövid versenytávon akár másfél, két liter üzemanyagot is elégettek. A versenyen kiderült, nem minden az akár hatszáz lóerőnél is erősebb gépeken múlik, sokat számít a sofőr rutinja és az, miként kezeli a kuplungot és a sebességváltót. Az ugyanis bebizonyosodott, az automataváltós járművel rajthoz álló versenyzőknek nem sok babér terem ebben a versenyszámban, a technika ugyanis "túl komótos" az ember irányította mechanikus váltókhoz képest. A rajthoz álló járművek között akadt 140 lóerős platós teherautó éppúgy, mint "csőrös" amerikai kamion, ez utóbbi 16 ezer köbcentis motorja 600 lóerős teljesítményű, akár 80-100 tonna vontatására is képes, 100 kilométeren pedig 50 liter gázolajat fogyaszt. Az esélyegyenlőség érdekében a versenyzők eredményeit három kategóriában értékelték, 500 lóerő alatti, illetve fölötti teljesítményű vontatók, valamint platós teherautók. Az abszolút első helyet az örkényi Báder-Nagy Attila szerezte meg mechanikus váltós, 380 lóerős Iveco Turbostar kamionjával.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.