Közélet

Több mint 2,5 millió netező látogatja a hazai híroldalakat

Több mint 2,5 millió netező látogatja a hazai híroldalakat

2013. június 18., kedd
Több mint 2,5 millió netező látogatja a hazai híroldalakat

Egy év alatt közel félmillió fővel nőtt az internetezők száma hazánkban, már ötmillióan csatlakoznak rendszeresen a világhálóra. A levelezés mellett a netezők több mint fele hazai hírportálokat is látogat - derül ki a Mediameter felméréséből.

Internetes szokásokat, valamint a közösségi oldalak látogatottságát mérte fel a Mediameter. Az eredmények alapján, 2013. első negyedévében a 18 évesnél idősebb népesség valamivel kevesebb, mint kétharmada internetezett (61%). Jelenleg tehát Magyarországon szűk 5 millió fő szokott valamilyen gyakorisággal a világhálóhoz csatlakozni. Amennyiben az egy évvel korábbi időszak eredményét vesszük figyelembe (54%), látható, hogy az elmúlt évben mintegy félmillió fővel nőtt a hazai internetes penetráció mérete.

E-mailek és hírportálok olvasása a leggyakoribb

A felmérés eredményei azt mutatják, hogy 2013. első negyedében a felnőtt lakosok több mint fele (tehát az internetezők döntő többsége) szokott e-maileket írni és olvasni (57%), internetes keresőket használni (53%), valamint magyar nyelvű híroldalakat olvasni (52%). A megkérdezettek válaszai alapján úgy becsülhető, hogy ezeket a tevékenységeket mintegy 2-2,5 millió felnőtt lakos rendszeresen szokta végezni, és majdnem még egyszer ugyanennyien vannak azok a felnőttek, akikről ritkábban, de azért alkalmanként ugyanez elmondható.

internetezes

2012 első negyedévében a 18 éves vagy ennél idősebb népesség 38 százaléka volt tagja valamelyik közösségi oldalnak, egy évvel később, az idei év elején már 41 százalékuk. Ez, egy év alatt mintegy 250 ezer fős növekedést jelent, így a közösségioldal-tagsággal rendelkező felnőttek száma az év elejére megközelítette a 3 és félmillió főt. A közösségi oldalak használata továbbra is sokkal jellemzőbb a fiatalabb, 40 év alatti korcsoportokra. A közösségioldal-használat Magyarországon, 2013 elején is mindenekelőtt a Facebookot jelentette. 2012 elején a felnőttek 32 százaléka volt tagja ennek a közösségnek, egy évvel később már 38 százalék. A 18 éves, vagy idősebb lakosok egyharmada (32%), legalábbis hetente többször belépett a Facebook fiókjába. (A korábban népszerű iWiW esetében ugyanez az arány már csak 3%.) Egy átlagos Facebook-felhasználónak 2013. elején 271 ismerőse volt (egy évvel korábban 261 fő). A többi közösségi oldal elterjedtsége továbbra is alacsony Magyarországon, általában (tagságuk számarányát tekintve) az iWiW szintjétől is elmarad. Portálunk

facebookos oldala

is igen népszerű, már közel húszezer követőt számlál. Érdekesség, hogy online szerencsejátékokkal csak a megkérdezettek 5%-a szokott játszani, ám az online fogható rádiók és televíziók adásait is kevesen (előbbit 9%, utóbbit 8%) kísérik figyelemmel - derült ki a Mediameter első negyedéves, 2000 fős személyes megkérdezéséből.

Forrás:

mediainfo.hu

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.