/

Tavaly több ásványvíz fogyott

Cikkünk frissítése óta eltelt 8 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Egy átlagos magyar háztartás évente mintegy 330 liter ásványvizet fogyaszt, tavaly 1,3 százalékkal nőtt az eladott mennyiség – közölte a GfK piackutató.

A GfK napi fogyasztási cikk vásárlásokat nyomon követő háztartáspanelének adatai szerint – a 2011. évi csekély mennyiségi visszaesést követően – tavaly ismét nőtt az ásványvíz-értékesítés, mennyiségben 1,3 százalékkal, értékben közel 8 százalékkal.

A forgalomból egyre nagyobb arányt képviselnek az olyan termékek, mint az ízesített vizek, emellett a gyártói márkák súlya is növekedett a kereskedelmi láncok termékeivel szemben. Az ízesített ásványvizek tavaly az eladott ásványvíz mennyiségének 5 százalékát adták, viszont ebből származott a bevétel 10 százaléka.

Az értékesítésben emelkedett a viszonylag magasabb árszinttel dolgozó – független és lánchoz tartozó – kisboltok szerepe, miközben a hipermarketek piaci részesedése csökkent, a szupermarketeké és a diszkontláncoké pedig stagnált.

Default thumbnail
Előző sztori

Idén is népszerűsítik a vízfogyasztást az általános iskolákban

Következő sztori

A szegényeket felkaroló egyházat akar Ferenc pápa (Frissítve)

Legutóbbi hasonló cikkek