Bulvár

Menetrendváltozás - a 2-es villamos sűrűbben, az 1-es óránként jár majd + FOTÓK

Menetrendváltozás - a 2-es villamos sűrűbben, az 1-es óránként jár majd + FOTÓK

2013. március 7., csütörtök
Menetrendváltozás - a 2-es villamos sűrűbben, az 1-es óránként jár majd + FOTÓK

Jelentősen módosul a szegedi busz és az elektromos tömegközlekedés is. Az SZKT a 2-es villamosra „koncentrált”, a Tisza Volán pedig Újszegedre, Dorozsmára és Szentmihályra.

A városüzemeltetési és fejlesztési bizottság még múlt héten fogadta el a Tisza Volán Zrt. javaslatát a buszmenetrend változtatásokkal kapcsolatban, most csütörtökön pedig az SZKT tervét tárgyalta meg, s fogadta el. A változtatásokra azért van szükség, mert idén nincs állami támogatás a közösségi közlekedésre. Március 30-tól az 1-es vonalon a villamos bizonyos időszakokban ritkábban, a 2-es vonalon azonban sűrűbben közlekedik. A változtatásokra azért van szükség, mert a tavaly őszi utasszámlálás is kimutatta, hogy jelentős, mintegy 20 százalékos utasvándorlás tapasztalható, ami főként a Rókusi körutat érinti. Az 1-es jelzésű villamos óránként 1 alkalommal közlekedne, ezek indulási, érkezési ideje a Rókusi pályaudvarról induló, érkező vonatokhoz van igazítva, az itt megtakarított teljesítmény átcsoportosulna a 2-es vonalra, ahol a napközbeni követési idő csökken, a csúcsidőben. Jelentős változás van a 4-es vonalán, ahol a délutáni 10 perces követési idő 12 percre módosul, az 5-ös trolibusz vonalán lesz sűrítés, a 7-es járat esetében a napközbeni 15 perces követési idő 9 és 14 óra között 30 percre ritkulna, itt az újszegedi részt az 5-ös sűrítése kompenzálja. A 8-as troli járat az iskola- és munkaszüneti napokon ritkulna. Az utasszámlálás kimutatta, hogy a 9-es és 19-es vonalakról az utasok jelentős része átcsoportosult a 2-es, 8-as járatokra, így itt menetszámot csökkentettek a munkanapokon.

Nyikorog a villamos

A bizottság előtt megjelent két Csongrádi sugáruti lakos, akik bemutatták hangfelvételen, hogy a Tátra villamosok milyen hangosan csikorognak az Európa ligeti kanyarban, és kérték, hogy szüntessék ezt meg. Az SZKT szakemberei szerint a PESA villamosok nyomtávja keskenyebb, azok nem feszítik úgy a sínt, a vonalon ezek a modellek járnak gyakrabban, így a zaj is ritkább lesz.

A bizottsági ülésen az SZKT szakemberei elmondták, hogy a menetrendek módosítása többletköltséget nem hoz.

Kalmár Ferenc

(Fidesz-KDNP) tanácsnok arról beszélt a bizottsági ülésen, hogy ki kellene törni abból a spirálból, hogy minden évben faragni kell a járatokat, mert fogy az utas, de az utasfogyás miatt később újbóli ritkításokra lesz szükség. Szükséges lenne a közlekedési tervezési keret bővítése, és egy szakmai bizottság felállítása, hogy egy hatékonyan működő tengelyhálózatot tervezzenek. Megtudtuk, hogy az Tisza Volán és az SZKT a várossal kötött szerződése is lejár 2014-ben, ennek az újratárgyalását is elő kell készítenie e bizottságnak. A bizottság a menetrendváltozásra tett javaslatot és Kalmár Ferenc határozati javaslatát is elfogadta.

Változó buszmenetrend

Múlt héten a testület már elfogadta a Tisza Volán javaslatát, mely szerint 13 buszjárat ritkul, az újszegedi, dorozsmai, szentmihályi járatok bizonyos időszakokban sűrűbben járnak. A tarjáni 10-es a tanév munkanapjain délután 7-8 perc helyett 10 perces követési idővel jár, iskolaszüneti munkanapokon pedig 10 helyett 15 percenként. A 13-as szombaton csak délelőtt, vagyis 5 és 12 óra között jár Alsóváros és a Mars tér között, délután nem. A 20-as, ami Alsóvárost és Petőfitelepet köti össze, munkanapokon este 8 után 20 percenként közlekedik, szombaton és vasárnap is félóránként. A 20A-s busz csak a tanév munkanapjain viszi az utasokat Petőfitelep és a Honvéd tér között. Az újszegedi 71-es járat a tanév munkanapjain 9 és 13 óra között sűrűbben jár, 20 helyett 15 percenként, 13 és 18 óra között viszont ritkábban, 10 helyett 15 percenként. Iskolaszüneti munkanapokon is ritkul a járat, 14 és 17 óra között 15-ről 20 percre nő a követési idő, szombaton és vasárnap is csak félóránként jár a 71-es a Katalin utcától a Mars térig. A 72-es iskolai munkanapokon sűrűbben jár 9 és 13 óra között, 20 helyett 15 percenként, ritkábban indul viszont 13 és 18 óra között, 10 helyett 15 percenként. Iskolaszüneti munkanapokon délután is ritkul ez a járat, 20 percenként megy az eddigi 15 helyett. Szombaton és vasárnap is csak félóránként közlekedik. A gyálaréti 74-es szombaton és vasárnap félóránként közlekedik, a dorozsmai 75-ös busz a reggeli zsúfoltság miatt indul 6.30-kor is. Az esti menetrendje is módosul: az utolsó busz a Mars térről 22.30 helyett 23.00-kor megy, Dorozsmáról pedig 22.30-kor. A szentmihályi 76-os busz is korábban indul munkanapokon: 4.35-kor. Szombaton és vasárnap ritkul, félóránként viszi az utasokat. A baktói 77-es járat szintén kevesebbet ingázik: iskolaszüneti munkanapokon délután 20 helyett 30 percenként. Iskolai napokon az Új-Petőfitelep–Baktó–Mars tér helyett rövidebb útvonalon, Baktó és a Mars tér között jár. A Makkosházról Újszegedre menő 84-es egész hétvégén 30 percenként indul. Öt busz menetrendje módosul március 30-ától. A 7F-es dorozsma-sziksósfürdői busz a munkakezdés miatt munkanapokon reggel a Mars térről 4.25-kor, Dorozsmáról 4.50-kor indul. Az utolsó busz a Mars térről 21.20-kor, Dorozsmáról 21.45-kor megy. A 11-es és 21-es menetrendjét a 20-aséhoz igazítják. A 13-as csak egy percet tölt a móravárosi bevásárlóközpontnál, és az eddig megszokottnál 2 perccel korábban visszaindul Tarjánba, vagyis minden óra 8, 18 és 38 perckor. A dorozsmai 36-os is korábban kezd, Dorozsmáról az első járat 4.20-kor indul, az utolsó pedig 22.58-kor a Honvéd térről.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.