Gazdaság

Megváltozott a közbeszerzési gyakorlat

Megváltozott a közbeszerzési gyakorlat

2013. február 17., vasárnap
Megváltozott a közbeszerzési gyakorlat

Módosította a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) február 1-jei hatállyal azt a közbeszerzési gyakorlatot, amely szerint az építési beruházásokhoz kapcsolódó közbeszerzési eljárások során az ajánlattevőknek már az ajánlattételi szakaszban rendelkezniük kell mérnök kamarai tagsággal. A jövőben ez a feltétel kizárólag a nyertes ajánlattevőtől követelhető meg - jelezte a tárca az MTI-hez eljuttatott közleményében.

A módosítás oka, hogy a közbeszerzési eljárások európai uniós ellenőrzése során az Európai Bizottság auditorai diszkriminatív közbeszerzési gyakorlatnak minősítették a 2007 óta bevett eljárást, amelyben a mérnök kamarai tagságot minden ajánlattevőtől megkövetelték. Bár Magyarország nem ért egyet azzal, hogy a közbeszerzési eljárások kifogásolt rendelkezései korlátoznák a versenyt, a vita gyors rendezésének érdekében elébe ment az Európai Bizottság kérésének - közölte az NFM. A vita végleges rendezése és az érintett operatív programok (KÖZOP, KEOP, TIOP) esetleges felfüggesztésének elkerülése érdekében

Németh Lászlóné

nemzeti fejlesztési miniszter és

Csepreghy Nándor

, a tárca fejlesztési programokért felelős helyettes államtitkára február 18-án tárgyalásokat folytat az Európai Bizottság illetékes főigazgatójával. Mivel Magyarország eleget tett az Európai Bizottság felvetésének, és módosította a kifogásolt gyakorlatot, az NFM álláspontja szerint már csak a folyamat technikai befejezése van hátra. Magyarországon a bizottság által vitatott közbeszerzési gyakorlat 2007. január 1-jétől, tehát a 2007-2013-as programidőszak kezdetétől érvényben volt. A fejlesztési források maradéktalan lehívása sorsdöntő kérdés, és mint ilyen, prioritást élvez, ezért az NFM olyan döntést hozott, amely minden érintett program esetében garantálja a maradéktalan forráslehívást - olvasható a közleményben.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.