Írjon nekünk
Gazdaságvédelmi akcióterv

Közélet

Dózsa Gábor: A szegedi klíma megegyezik a varsóival

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/szmamanager.jpg

Megjelent:

Tóth István Tibor, a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezetőjének PESA-villamosokkal kapcsolatos szerdai nyilatkozatára reagált csütörtökökön Dózsa Gábor, a cég korábbi igazgatója.

A közleményt alább változtatás nélkül közöljük.

Tóth Igazgató Úr PESA-villamosokat érintő véleményére a következőkkel reagálnék.

Tóth szerint:
“A szegedi tömegközlekedést üzemeltető cég vezetője szerint a PESA-villamosok meghibásodásának nagymértékben oka lehet az egyedi gyártás, azaz hogy lengyel modelleket cseh hajtóművel és ajtókkal ötvöztek. Egy lengyel szerelőcsapat is Szegedre költözött.”

Ezek az állítások tényszerűen nem felelnek meg a valóságnak. A villamos mindig kis szériás egyedi gyártás. Minden villamost a megrendelő közlekedési vállalat igényei szerint egyedileg gyártanak. A lengyel városok számára gyártott – egymástól is eltérő – villamosok természetesen különböznek más országok számára gyártott villamosoktól, mert eltérőek az előírások és a követelmények. Egyszerűen fogalmazva egy Varsó számára gyártott villamos meg sem felelne a magyar előírásoknak.

A cégvezetés által legnagyobb problémának nevezett klíma és hajtómű teljes mértékben megegyezik a varsói PESA-nál alkalmazottakkal. Mindkét villamosban ugyanolyan típusú klímaberendezés és ugyanolyan Voith hajtómű van. Az ajtóknál eleinte egy éppen lengyel alkatrésszel volt probléma, melyet elhárítottak és azóta jól működnek. Azt pedig mérnökként nem kívánom véleményezni, hogy hogyan lehet a hajtóműveket és az ajtókat “ötvözni”.

Szeged lakossága saját szemével látja, hogy ezek a gyönyörű járművek nap mint nap szolgálják az utazóközönséget és rövid idő alatt Szeged egyik látványosságává váltak. A villamosok most is, a legnagyobb kánikulában is ott vannak a vonalakon, és légkondicionált belső térrel kis enyhet nyújtanak a kinti forrósághoz képest – áll Dózsa Gábor korábbi SZKT-igazgató nyilatkozatában.

Hírzóna

Nem lehet több pénzszerző pert indítani szegregáció ürügyén

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/szmamanager.jpg

Megjelent:

Szerző:

Szeretnék elkerülni, hogy túlzó és egyoldalú pénzbeli kártérítések a településeket csődközeli helyzetbe hozzák.

Tovább olvasom

Közélet

Vizet vártak, olaj jött

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/szmamanager.jpg

Megjelent:

Várkonyi Balázs írása.

Tovább olvasom

Hírzóna

Botrányba fulladt a csanádpalotai képviselő-testületi ülés

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/szmamanager.jpg

Megjelent:

Szerző:

Öt képviselő indítványozta a grémium feloszlatását, a polgármester viszont nem vette napirendre.

Tovább olvasom

Aktuál