Gazdaság

Elmaradt a gyógyhatás, bírságolt a GVH

Elmaradt a gyógyhatás, bírságolt a GVH

2011. szeptember 21., szerda
Elmaradt a gyógyhatás, bírságolt a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) együttesen 7,5 millió forintra bírságolt 3 vállalkozást, mivel reklámjaiban gyógyhatást tulajdonítottak az általuk forgalmazott készülékeknek, állításaikat azonban megfelelő bizonyítékokkal nem tudták alátámasztani, így a GVH szerint tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak.

A GVH közleménye alapján a Hippocampus-BRT Elektromágneses Biokommunikációs Kft., az Eni-Med Magyarország Bioinformatikai Kft. és az Európai Utazásinformációs Központ Szolgáltató Bt. életmód magazinokban, kiadványokban, szórólapokon és a cégek honlapjain megjelentetett hirdetésekben a Mobi Cell-Com, Lenyo, BioXline Fractal és L.I.F.E System készülékeknek, illetve a készülékekkel végzett kezeléseknek betegséget megelőző, betegségeket kezelő hatásokat tulajdonítottak. A vállalkozások a reklámjaikban kiemelték, hogy a biorezonanciás készülékek helyreállítják az emberi szervezet belső egyensúlyát, használatával megszűnik a gyötrő fájdalom, valamint ezek a készülékek alkalmasak a betegségek rendszeres megelőző vagy terápiás kezelésére. A GVH közleménye alapján az egészségre és az emberi szervezetre ható termékek esetében a különféle betegségben szenvedő emberek vagy azt megelőzni szándékozó személyek sérülékeny fogyasztói csoportot alkotnak. Ez a csoport a gyógyulás vagy gyógyító hatás reményében lényegesen érzékenyebben reagál a gyógyulást ígérő tájékoztatásokra, emiatt különös jelentősége van a tényszerű, a túlzásokat nélkülöző, bizonyított állításokat tartalmazó tájékoztatásnak - mutat rá a GVH. A GVH szakemberei úgy ítélték meg: a vállalkozások által benyújtott dokumentumokban feltüntetett eredmények nem alkalmasak a gyógyhatásra vonatkozó állítások bizonyítására. A GVH megállapította: a fenti vállalkozások fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak, ezért a Hippocampus-BRT Elektromágneses Biokommunikációs Kft.-t 5 millió forintra, az Eni-Med Magyarország Bioinformatikai Kft.-t 2 millió forintra, és az Európai Utazásinformációs Központ Szolgáltató Bt.-t 500 ezer forintra bírságolta. A versenyhivatal súlyosbító körülményként értékelte, hogy a hirdetések a fogyasztók széles rétegéhez jutottak el, illetve azt a körülményt, hogy a hosszú ideig elhúzódó reklámozási tevékenységükkel az egészségi problémákkal küzdő, sérülékeny fogyasztói réteget célozták meg.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.