Gazdaság

Az idén tovább nő az e-kereskedelemi forgalom

Az idén tovább nő az e-kereskedelemi forgalom

2011. augusztus 31., szerda
Az idén tovább nő az e-kereskedelemi forgalom

Tovább bővül az idén az elektronikus kiskereskedelmi forgalom, s a tavalyi 133 milliárd forint után 2011-ben elérheti a 155-160 milliárd forintot - összegezte legfrissebb felmérésének eredményét a GKIeNET Internetkutató és Tanácsadó Kft.

A kutatás alapján a teljes magyarországi kiskereskedelmi forgalom 1,8 százalékát tette ki 2010-ben a webáruházi eladás. A kutatás emlékeztet arra, hogy az interneten keresztül értékesítő kiskereskedelmi boltok forgalma 2009-ben még csak 100 milliárd forint körüli volt, míg az idén az online kiskereskedelmi értékesítésből származó árbevétel elérheti a teljes kiskereskedelmi forgalom 2,2 százalékát. A magyarországi online kiskereskedelemben a 2010. évi kereskedés során a legnépszerűbb termékkategóriák az étel-ital, háztartási gépek, könyv, újság, magazin, ruházat, sportruházat, számítástechnika és a szórakoztató elektronika, műszaki cikkek voltak. A kutatás szerint Magyarországon 2010 utolsó negyedévében a 14 évesnél idősebb lakosság 58 százaléka, 4,9 millió fő rendelkezett internet-hozzáféréssel, amelyen belül 53 százalékot tett ki a naponta internetezők aránya, és 10 százalék alá csökkent az internetet egyáltalán nem használók hányada. A 14 éven felüli népesség 14 százaléka, 1,2 millió fő vásárolt már online, vagyis 2010-ben számottevően nőtt azok száma, akik már próbálták az interneten keresztüli vásárlást. A rendszeresen, havonta legalább 1 órát internetezők 32 százaléka vásárolt már a világhálón.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.