60 nap nem fizetés után kikapcsolják az áramot

Cikkünk frissítése óta eltelt 9 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Az új jogszabályok értelmében 2011. július 1-jétől a lakossági fogyasztók számára 90 napról 60 napra csökken a lejárt tartozás miatti villamosenergia-szolgáltatás kikapcsolásának türelmi ideje.

Az EDF DÉMÁSZ közleménye szerint a tapasztalatok azt mutatták, hogy a korábbi 90 napos türelmi idő nem segített a fizetési problémákkal küzdőkön, ugyanis sok fogyasztó addig halogatta a számlák rendezését, amíg a helyzetet önerőből már nem voltak képesek rendezni és áramszolgáltatás nélkül maradtak.

Az EDF DÉMÁSZ szolgáltatási területén, Csongrád megyében több mint 54 ezer ügyfél nem tudja fizetni az áramszámlát a fizetési határidőn belül, a megyében a jelenlegi hátralékállomány így meghaladja a 950 millió forintot.

A hatályos szabályozás szerint a nem fizetők által okozott veszteségeket végső soron a tisztességesen fizető ügyfeleknek kell megfizetniük, így a szigorúbb eszközök alkalmazása minden ügyfél érdeke – áll a közleményben.

Aki akar, többféleképpen fizethet

Az EDF DÉMÁSZ eddig is kiemelt figyelmet fordított arra, hogy megkönnyítse ügyfeleinek dolgát az ügyintézés során. A rugalmas ügyintézés, az igényekhez alkalmazkodó számlafizetési szolgáltatások segítenek abban is, hogy ne halmozódjanak fel tetemes összegű tartozások a háztartásoknál, mert előbb-utóbb fizetési problémákhoz, végső soron kikapcsoláshoz vezetnek.

A késedelmes befizetések elkerülése érdekében a szolgáltató azt ajánlja az ügyfeleknek, hogy regisztrációt követően online kapcsolaton keresztül folyamatosan kísérjék figyelemmel saját fogyasztási adataikat és az aktuális egyenleget is. Ezen kívül lehetőség van az ügyfél bankszámlájáról csoportos beszedési megbízással történő fizetésre is, úgy, hogy az ügyfél határozhatja meg, az adott hónapon belül mikor terheljék bankszámláján a villamosenergia díját.

Szeptembertől várhatóak a kikapcsolások

Az EDF DÉMÁSZ a kikapcsolási türelmi idő változása miatt 2011. szeptember 1-től megkezdi szolgáltatási területén a 60 napot meghaladó tartozással rendelkező ügyfelek értesítését, illetve eredménytelen felszólítás után az áramszolgáltatásból történő kizárását. A későbbi visszakapcsolás feltétele, hogy az ügyfél a teljes lejárt esedékességű tartozást és a visszakapcsolás díját – ami jelenleg 17 520 forint – is megfizesse.
A számlázási és fizetési feltételekről az EDF DÉMÁSZ ügyfélszolgálatai, a nap 24 órájában működő e-vonal – 06 40 82 22 82 – és a Társaság honlapján elérhető online ügyfélszolgálat ad bővebb felvilágosítást.

Default thumbnail
Előző sztori

Szeged hitelállománya 23 milliárd

Default thumbnail
Következő sztori

Kosárlabda: a FIBA Europe elismerése a magyar Eb-pályázatnak

Legutóbbi hasonló cikkek