Bulvár

A nők "betegesebb" dolgozók, mint a férfiak

A nők "betegesebb" dolgozók, mint a férfiak

2011. május 29., vasárnap
A nők "betegesebb" dolgozók, mint a férfiak

A nők többször jelentenek beteget munkahelyüknek életük során, mint a férfiak, pedig jóval kevésbé hagyják el magukat - derítette ki egy brit felmérés.

A statisztikák szerint a brit felnőttek átlagosan évente három és fél napot maradnak távol munkahelyüktől betegség miatt - vagy legalábbis arra hivatkozva. Egy férfi 141 napot hiányzik egész pályafutása során, egy nő 189-et, holott a férfiak sokkal hajlamosabbak arra, hogy ágynak essenek, ráadásul enyhébb a bűntudatuk hiányzás miatt, mint a nőknek. A felmérés során ezer nőt és férfit vett alapul a Benenden Egészségügyi Társaság. Megmutatkozott, hogy egy férfi hamarabb nyúl a telefonhoz, ha csak egy kicsit is rosszul érzi magát, míg egy nő sokkal inkább hajlamos betegen is munkába menni. A férfiak betegségnek nemigen mondható kellemetlenségek - fejfájás, szénanátha - miatt is készek otthon maradni, míg a nők inkább csak láz, hányás, influenza esetén dőlnek ágynak. A férfiaknak az egyharmada érez bűntudatot, ha beteget jelent, a nőknek a kétharmada. A felmérés azt is kiderítette, hogy a dolgozók 37 százaléka jobban szereti, ha beteg kollégája otthon marad, semmint bemegy dolgozni hősként, vagy nyöszörögve. Hogy hány százalék tart a fertőzésveszélytől, arra nem tért ki a felmérés eredményeit ismertető brit Metro újság. Arra viszont igen, hogy a nők sokszor gyerekeik lebetegedésébe "betegednek bele": valójában a csemeték miatt maradnak távol a munkától, erről a jelenségről azonban nem szolgált számszerű adattal a tanulmány. A nemek szerinti vizsgálódás mellett testsúly szerint is elemezgettek a felmérés szerzői, és arra jutottak, hogy a kövérek évente 4 nappal többet betegek, azaz több mint kétszer hosszabban, mint a súlyfelesleggel nem küszködők. Kiderült azonban az is, hogy sok normál testtömegű nő fizikai állóképessége nem megfelelő.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.