Közélet

Reagált a Fidesz állításaira az SZKT vezetője

Reagált a Fidesz állításaira az SZKT vezetője

2010. április 13., kedd
Reagált a Fidesz állításaira az SZKT vezetője

Tételesen cáfolta a Fidesz helyi politikusainak a Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) gazdálkodását érintő állításait Dózsa Gábor, az önkormányzati tulajdonú cég ügyvezetője.

Kohári Nándor

önkormányzati képviselő pénteken közölte, hogy az ügyészséghez fordulnak hűtlen és hanyag kezelés gyanúja miatt. Mint akkor az MTI-nek elmondta, azért tettek feljelentést, mert az elmúlt időszakban számos, a helyi közlekedési társasággal kapcsolatos kétes ügy került napvilágra. A politikus a többi között két trolibusz értékesítését, valamint a cég bizonyos képzési, oktatási szerződéseit kifogásolta. A társaság ügyvezetője által az MTI-hez eljuttatott összefoglaló szerint az SZKT 2008 júliusában állapodott meg egy csehországi vállalkozással két használt trolibusz értékesítéséről. A cseh cég közbeszerzési eljárás keretében szerzett jogot tíz trolibusz szállítására a bulgáriai Haszkovó városába, ebből kettőt rendelt meg Szegedről.

Dózsa Gábor

hozzátette: az SZKT azért döntött az értékesítés mellett, mert a magaspadlós járműveket fokozatosan kivonják a forgalomból. A régi trolibuszokat már csak ócskavasként lehet értékesíteni vagy felújítás után lehet Kelet-Európában túladni rajtuk, ez utóbbi szegedieknek is munkát biztosít. Az SZKT dolgozói garanciális javítások elvégzésére Bulgáriába is kiutaztak, de ennek ellenértékét a cseh szállító fedezte. Kitért arra is, hogy az SZKT mintegy 10 millió forintos uniós támogatást nyert el 2006 és 2008 között a szinte valamennyi dolgozóját érintő képzési programra. A pályázat végrehajtására versenyeztetéssel választották ki a Szofisztika Kft.-t. A Humán Erőforrás Fejlesztési Operatív Programban közreműködő Esza Kht. a megvalósítás során mindent, így a cégek megversenyeztetését, illetve a szerződéseket is rendben találta. Kohári Nándor helyi képviselő aggályosnak nevezte azt is, hogy az SZKT hat éven át trolibuszt bérelt a céget irányító Dózsa Gábor korábbi vállalkozásától. Ezzel kapcsolatban az ügyvezető kifejtette: a szerződést 2002-ben még az SZKT korábbi vezetője kötötte, s annak értelmében a társaság csak akkor fizetett bérleti díjat, amikor a jármű forgalomban volt. Dózsa Gábor tájékoztatása szerint a képviselő által közölt teljes bérleti díj - évi 11,4 millió forint - és a járműérték is nagyon messze van a valóságtól.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.