Közélet

A szakértő szerint indokolatlan a rókusi körforgalom

A szakértő szerint indokolatlan a rókusi körforgalom

2010. február 18., csütörtök
A szakértő szerint indokolatlan a rókusi körforgalom
Juhász István igazságügyi közlekedési szakértő személyesen is megerősítette a két héttel ezelőtti sajtótájékoztatón Kalmár Ferenc és Kohári Nándor önkormányzati képviselők által ismertetett szakvéleményét, mely szerint anyagi és közlekedési szempontból is indokolatlan a Kossuth Lajos sugárút és a Rókusi körút kereszteződésébe tervezett körforgalom.

Az igazságügyi szakértő elmondta, hogy a szegedi Védegylet kérésére forgalomszámlálással, műszeres vizsgálatokkal végzett felmérése egyértelműen igazolta, hogy a korábbi lámpás kereszteződés tökéletesen megfelelt a rajta áthaladó forgalom gyors átvezetésére. „Csúcsidőszakban, teljes kihasználtság mellett is jelentős várakozás nélkül lehetett áthaladni itt, méghozzá a megengedett 50 km/óra sebességgel” – fogalmazott

Juhász István

, aki szerint a körforgalom 25-30 km/órás áthaladási sebességével jelentősen lelassítja majd a forgalmat. A szakértő azt is hozzátette, hogy az M43-as és a nyugati elkerülő út használatával a rókusi csomópont forgalma 35-40 százalékkal csökkenhet, ezért is indokolatlan erre az átépítésre fordítani 1,5 milliárd forintot.

Kohári Nándor

, fideszes képviselő

Nagy Sándor

alpolgármester fenti cikkben idézett válaszát félrevezetőnek minősítette és megerősítette, hogy az abban szereplő adatok nem egyeznek a civil szervezet által felkért, független szakértő véleményével.

Kalmár Ferenc

, a KDNP önkormányzati képviselője elmondta, hogy a 1,5 milliárd forintos körforgalom helyett mintegy 50 millió forintból kiépíthettek volna egy forgalom által vezérelt lámparendszert, a fennmaradó összeget pedig a 2-es villamosra szánt 1,2 milliárdhoz hozzátéve az új vonalat elvezethették volna a József Attila sugárútig. „Így már lenne értelme ennek a villamos-vonalnak is” – összegezte Kalmár, aki

a Városüzemeltetési, Környezetvédelmi, Víz és Csatorna Bizottság tegnapi ülésére utalva

hozzátette, hogy a közgyűlésen a Szatymazi és Damjanich utcák esetét felhozva kérdést intéz

Botka László

polgármesterhez, hogy a forgalomelterelések által tönkretett utcák felújítását mikor és milyen pénzből szeretné megoldani az önkormányzat. A bizottság elnökeként azt is kiemelte, hogy az elmúlt évben a képviselők által útjavítási igényként benyújtott 600 millió forintnak csak mintegy harmadrészét tudta a város biztosítani, így igen kétséges, hogy a számtalan terelés miatt Szeged egész területén tönkrement utakat miből fogják helyreállítani. Újságírói kérdésre a képviselők megerősítették, hogy a Botka László által egy lakossági fórumon biztos bevételként kezelt 150 millió forintos kötbér egyelőre csak igényként jelenhet meg az önkormányzat részéről a kivitelező felé és mivel a cég ezt vitatja, a város csak a teljes közlekedési projekt lezárulta után, hosszú évekig nyúló pereskedéssel juthat az esetleg megítélt pénzhez.

Hallgassa meg a Juhász István igazságügyi közlekedési szakértővel készített hanganyagunkat!

Hallgassa meg Kalmár Ferenccel készített hanganyagunkat!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.