Gazdaság

Marketing támogatás az uniós eredetvédelem a makói vöröshagymának

Marketing támogatás az uniós eredetvédelem a makói vöröshagymának

2009. november 20., péntek
Marketing támogatás az uniós eredetvédelem a makói vöröshagymának

Komoly marketingtámogatást jelent a termelőknek, főként a minőséget kereső piacokon, hogy uniós eredetvédelmet kapott a makói vöröshagyma – mondta Gőgös Zoltán, az agrártárca államtitkára pénteken a Maros-parti városban.

A makói vöröshagyma 2000-ben lett hungarikum, ettől kezdve csak a meghatározott technológiával, a térségben termelt zöldséget lehetett ezzel az elnevezéssel forgalomba hozni – mondta az államtitkár. Hozzátette: az uniós eredetvédelemmel ez most már az EU egész területén így van. A minisztérium a jövőben a közösségi marketingben kiemelten kezeli majd a makói hagymát. Az itt élők feladata lesz a termelői kultúra fenntartása, a Hagyma Terméktanácsé pedig, hogy kidolgozza az eredetigazolás szabályozását. A mezőgazdasági szakigazgatási hivatal szúrópróbaszerűen ellenőrizni fogja, hogy valóban betartják-e az európai eredetvédelem szabályozását – tudatta

Gőgös Zoltán.

Gazdag János

, a Hagyma Terméktanács elnöke elmondta, a Makó térségében megtermelt vöröshagyma 16 százalék feletti szárazanyag-tartalma jelentősen meghaladja a máshol előállított zöldségét, tömör, kemény húsú, egyedi gasztronómiai értéket hordoz, és jól eltartható. A dughagymás eljárással, két év alatt előállított makói hagyma árban nem tudja felvenni a versenyt a magról vetett hagymával, beltartalmi értékei azonban sokkal jobbak, így elsősorban azokon a piacokon sikeres, ahol hajlandók a minőségért fizetni – fogalmazott az elnök.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.