Közélet

A marostőiek szerint az önkormányzat célja: elszigetelni Újszegedet

A marostőiek szerint az önkormányzat célja: elszigetelni Újszegedet

2009. november 16., hétfő
A marostőiek szerint az önkormányzat célja: elszigetelni Újszegedet

Indulatokat kavart az önkormányzat autóbusz nyomvonal változtatási tervezete Újszegeden. A Marostőben élők úgy látják, hogy a hivatal nem fejleszt, hanem éppen ellenkező tevékenységet folytat és el akarja szigetelni Újszegedet a várostól.

Szegeden a 8-as választókerület - Újszeged, Marostő – képviselője, Farkasné Pocsai Blanka ma délután lakossági fórumot tartott a Gregor József Általános Iskolában. Téma a tömegközlekedés bővítése és a 2-es és 71-es autóbuszok tervezett nyomvonala volt. A fórumra zsúfolásig megtelt az iskola ebédlője, az embereket nagyon érdekelte, hogy mi történik a két autóbusz járattal. Kalmár Ferenc, a városüzemeltetési, környezetvédelmi, víz és csatorna bizottság elnöke meg is jegyezte, sok lakossági fórumon részt vett, de ennyi embert ritkán látni. Farkasné Pocsai Blanka bevezetőjében elmondta, ez a decemberi közgyűlési előterjesztés előtti fórum, ezért mindenki most fejtse ki véleményét. Mielőtt szólásra emelkedtek volna az emberek, Frankó János, a fejlesztési iroda munkatársa ismertette az önkormányzat álláspontját. E szerint, a 71-es autóbusz a Marostő városrészben nem menne végig a Hargitai utcán az Erdélyi térig, hanem a Fő fasor után a Fülemüle utcáról rákanyarodna a Katalin utcára és ott folytatná útját. A tervezet szerint a 2-es vonala Újszegeden nem változna, de csak az Erdélyi tértől a Mars térig közlekedne. Jelenleg a 2-es összeköti Újszegedet Makkosházával, ami, ha a decemberi közgyűlés elfogadja a tervezetet, megszűnik. Az utazóknak plusz jegyet kellene váltani, hogy átjussanak Makkosházára. Az emberek felháborodva vették tudomásul, hogy mire készül az önkormányzat. Többen annak adtak hangot, hogy ez nem fejlesztés, hanem átcsoportosítás, megvonás. „Csak a fejlesztés látszatát kelti a hivatal, közben tovább sanyargatja az újszegediek mindennapi életét és próbálja elszigetelni a város központjától” – hallottuk. A jelenlevők azt is felvetették, hogy mindez politikai mesterkedés, „nagyon jól tudjuk, hogy mi a célja a jelenlegi vezetésnek.”
Ahhoz, hogy a tömegközlekedés meginduljon a Katalin utcán a Démásznak meg kell oldani a közvilágítást, az önkormányzatnak pedig járdát kell építeni. Ebben az utcában ez sincs, ráadásul a balul sikerült forgalomszervezés miatt – védetté tették minden irányból a Katalin utcát – a járművek 90-100 kilométer/órás sebességgel száguldoznak. Az ott élők felvetették, hogy a buszközlekedéssel még nagyobb lesz a balesetveszély. Ezzel nem a tömegközlekedés ellen tiltakoztak, hanem felhívták a figyelmet, hogy ezt is meg kell oldani. A rengeteg felszólalásból kiderült, hogy a Marostőben élők azt szeretnék, ha a 2-es és a 71-es továbbra is bejárná a megszokott nyomvonalat, de kitérőt tenne a Katalin utcába is. A fejlesztés ez lenne, és nem a jelenlegi elképzelés – hallottuk a lakossági fórumon, ahol az is felvetődött, hogy a jelenleg szinte üresen keringő 71A jelű autóbusz „változzon vissza” 71Y-ná és ne csak a liget körül furikázzon, hanem a Fő fasoron menjen ki a az Erdélyi térig. Az újszegediek ebben látják a fejlesztést. Egy hozzászóló azt is megjegyezte: az önkormányzat jelenlegi tervével pénzt szeretne spórolni, hogy tudja üzemeltetni a majdan, a Rókusi körúton közlekedő 2-es villamost.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.