Magyar-szerb turisztikai munkacsoport alakult

Cikkünk frissítése óta eltelt 11 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A vendégforgalom kölcsönös növelését, az uniós programokhoz kapcsolódó együttműködést, valamint Szerbia európai integrációjának támogatását nevezte a legfontosabb feladatoknak a magyar-szerb turisztikai munkacsoport alakuló ülésének szünetében tartott sajtótájékoztatón Kovács Miklós, az Önkormányzati Minisztérium turisztikai szakállamtitkára kedden Szegeden.

A turizmusban jelentkező válság minden országot arra ösztönöz, hogy a közeli országokból szerezzen vendéget. Magyarország és Szerbia kölcsönös érdeke, hogy egymás országába a beutazó forgalmat növelve pótolja azt a csökkenést, amely a távoli piacokon a válság hatására bekövetkezett – mondta a szakállamtitkár.
Tavaly 39,554 millió látogató érkezett Magyarországra, közülük azonban csupán 33.360 volt szerb turista, akik valamivel több mint 71 ezer vendégéjszakát töltöttek el kereskedelmi szálláshelyeken – közölte Kovács Miklós.
A magyar-szerb idegenforgalmi kapcsolatokban a jövőben is kiemelt szerepe lesz a közvetlenül a határon átnyúló kapcsolatoknak. Ezeket segíthetik a szerb-magyar határ menti program szeptember végén megnyíló pályázatai, melyeken 2010-ig 16,6 millió euró áll összesen rendelkezésre többek között a határon átnyúló utak fejlesztésére, a tömegközlekedési összeköttetések megteremtésére és tematikus turisztikai utak fejlesztésére.
A szakállamtitkár sikeres kezdeményezésnek nevezte a Dél-Alföldi Termálklaszter, a Dél-Alföldi Regionális Idegenforgalmi Bizottság és a Vajdasági Egészségturisztikai Klaszter együttműködését, amely nyugat-romániai fürdőkkel szövetségben népszerűsíti a “Nagy-Alföld Spa” védjegyet szakmai kiállításokon.
Goran Petkovic szerb turisztikai szakállamtitkár elmondta: 2008-ban 15 ezer magyar turista csupán 17 ezer vendégéjszakát töltött Szerbiában. Ezért is fontosnak tartják a szakmai vásárokon való részvétel mellett a népszerűsítő kiadványok megjelenését. Erre jó példa az a Szerbiát bemutató magyar nyelvű füzet, melyet a Mol-csoport anyagi támogatásával készítettek el, és a cég vajdasági és más szerbiai töltőállomásain terjesztenek.
A szakállamtitkár az együttműködés lehetőségei között említette a közös fellépést harmadik országokban, olyan távolabbi piacokon, mint Japán vagy az Egyesült Államok.

Előző sztori

Mangalicahús-kivitel: a Hungary Meat nem kért származási igazolást

Default thumbnail
Következő sztori

Szuz Máriá országá

Legutóbbi hasonló cikkek