Közélet

Közlekedés: Pokollá tette a városvezetés a szegediek életét

Közlekedés: Pokollá tette a városvezetés a szegediek életét

2009. augusztus 5., szerda
Közlekedés: Pokollá tette a városvezetés a szegediek életét
Tarthatatlan állapot uralkodik a Bertalan hídon és a Temesvári körúton, hatalmas a közlekedési káosz. A Fidesz-KDNP frakciószövetség szerint a városvezetés pokollá tette az szegediek életét, mert meggondolatlanul cselekedett. Amint elkezdődött a szegedi közlekedési káoszról a Fidesz-KDNP frakciószövetség sajtótájékoztatója a Temesvári körút és a Népkert sor sarkán, két autó összecsúszott a körúton. Olasz rendszámú terepjárónak rohant neki egy kisebb szállító jármű. Egy sávot a kiérkező rendőrök azonnal lezártak. A szokásosnál is nagyobb lett a dugó, ami a Belvárosi híd lezárása miatt alakult ki. A kereszteződésben álló önkormányzati képviselők, Farkasné Pocsai Blanka, Marostő városrész képviselője, Kalmár Ferenc, a KDNP frakcióvezetője és Szabó László, a Szögedi Védegylet elnöke, újszegedi képviselő hangját alig lehetett hallani a dübörgő kamionok és autók zajától. „A négy évvel ezelőttihez képest ötszörösére emelkedett a teherforgalom a Bertalan hídon. A kamionok a sebességhatárt nem tartják be, ráadásul a büntethetőség nincs megoldva. Ha meg is állítják a rendőrök a külföldi kamionokat nem érnek el vele semmit, mert a büntető csekket széttépik a sofőrök. Tanulmány ugyan még nem készült, de a jelzések szerint a körút mellett élők körében megnőtt a rákos megbetegedések száma” – taglalta a helyzetet Szabó László. Hozzátette: Botka László polgármester nyolc éve megoldást ígért a nemzetközi forgalom elterelésére, de ebből semmit sem váltott valóra. Továbbra is száguldanak a kamionok a Temesvári körúton. „Botka László nyolc évvel ezelőtt két hidat ígért és egy elkerülő utat. A második belvárosi hidat már 2001-ben megígérte, jelenleg 2015-2020 közötti időpontról beszél” – mondta Szabó László, aki azt is nehezményezte, hogy csak kettő-négy munkás dolgozik a Belvárosi hídon. Ezért halad ilyen lassan a felújítása. „Megfigyeltük – ezt már Újszeged másik képviselője Farkasné Pocsai Blanka mondta -, hogy csúcsidőben a rendőrök nem a forgalmat irányították, hanem a Bertalan híd lábánál sebesség mérést végeztek. Hatalmas fennakadások vannak a forgalomban és ezt a rendőröknek nem cinizmussal kellene megoldani, mert így lehetetlen.” Kalmár Ferenc szerint is pokollá tette a városvezetés az újszegediek életét. A hidak felújítása szükségszerű beruházás, de a lebonyolítás módja kritikán aluli. A történtekért politikai felelősséget kell vállalnia annak, aki körültekintés nélkül, ilyen módon megrendelte a munkát. Ez hanyagság és felelőtlenség a városrész lakóival szemben. „A városvezetés 2004 óta tudta, hogy a Belvárosi híd dilatációs szerkezeteit fel kell újítani. Miért nem került erre sor 2007 előtt, amikor Románia és Bulgária belépett az EU-ba? A nemtörődömség az itt látható állapotokat eredményezte. A legnagyobb turistaszezonban, amikor ezrével utaznak haza a Nyugat-Európában dolgozó vendégmunkások elviselhetetlenné teszik az életet a környéken” – jelentette ki a Kalmár Ferenc. Kifejtette: a káosz csak fokozódni fog a városban, hiszen augusztus 10-től lezárják a Kossuth Lajos sugárút és a Rókusi körút kereszteződését. „A városvezetés a szegedi terelések első komolyabb feladatánál megbukott” – mondta a képviselő. Mint a városüzemeltetési bizottság elnöke bejelentette, az újabb útlezárásokat a bizottság napirendre tűzi és megvitatja.”

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.