Gazdaság

Tudástérképet készít az országról az ITD Hungary

Tudástérképet készít az országról az ITD Hungary

2009. március 11., szerda
Tudástérképet készít az országról az ITD Hungary

Tudástérképet készít az ITD Hungary annak érdekében, hogy minél több kutatás-fejlesztési tevékenység jöjjön Magyarországra - közölte a Kilián Csaba, a szervezet befektetési igazgatója szerdán Szegeden.

A tudományos műhelyek összegyűjtésével az ITD Hungary igyekszik kiemelni Magyarország komparatív előnyeit - mondta a szakember a régió felsőoktatási intézményeinek, kutatóintézeteinek rendezett tanácskozáson. Hozzátette: Magyarország nemzetközi hírneve nagyon jó ezen a területen, különböző felmérések alapján Európán belül az 5-7. helyre rangsorolják, mint a legkedveltebb K+F helyszín. A kezdeményezés célja, hogy a befektetők megismerjék azt a tudást, amellyel Magyarország, ezen belül például a Szegedi Tudományegyetem rendelkezik. Ennek eredményeként a kutatók megrendelésekhez, a kutatás-fejlesztési tevékenységet segítő forrásokhoz juthatnak, s idetelepülhetnek újabb K+F központok is - fogalmazott a befektetési igazgató. A legnagyobb beruházások az autóipar, az elektronika és a gépipar területén valósultak meg az elmúlt években, s fokozatosan a K+F is megjelent ezekben az iparágakban. Komoly hagyományai vannak a hazai gyógyszeriparnak is, s szinte valamennyi magyarországi gyógyszergyár K+F központtal is rendelkezik - tudatta

Kilián Csaba.

A magyar oktatási rendszer egyes területeken még mindig nagyon erős. A Morgan Stanley néhány éve hozott létre egy pénzügyi elemző, matematikai modellező központot Budapesten. Felmérésük szerint a hazai matematikai képzés eléri a legnevesebb amerikai egyetemekét - mondta. A globális válság hatásaitól szólva a szakember kifejtette, míg az autóipari és az elektronikai befektetések kapcsán a cégek kivárnak döntéseikkel, a szolgáltató-szektorban, az információtechnológiai területén jelentős regionális központok létrehozásáról tárgyal az ITDH.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.