Gazdaság

Épül Szeged második OBI áruháza

Épül Szeged második OBI áruháza

2008. június 5., csütörtök
Épül Szeged második OBI áruháza

Fotó: Gémes Sándor - SzegedMa

Ősszel nyitja meg kapuit Szegeden az OBI 22. magyarországi áruháza, amely

- a már 13 éve meglevő szegedi OBI áruházzal együtt

- a város és a régió otthonteremtő- és barkácsközpontjának szerepét akarja betölteni

- mondta el a csütörtöki bokrétaünnepen a cég magyarországi ügyvezető igazgatója.

Reiter László (képünkön köszöntőbeszédét tartja)

elmondta: az építési munkálatok tavasszal kezdődtek. A Móraváros Kft. beruházásában és a Market Zrt. kivitelezésében megvalósuló építkezés során egy 5307 négyzetméteres belső eladótérrel és 2416 négyzetméteres kertészettel rendelkező, korszerű otthonfejlesztési áruház épül Szegeden. A beruházás becsült összege mintegy 1,5 milliárd forint. Az áruház induló készlete eladási áron számolva 800 millió forint lesz. A tervek szerint az új központ beindításával 75 új munkahelyet teremtenek. A szegedi áruház 1995-ben nyílt. A fejlesztéssel nagyobb területen, nagyobb kínálatot és korszerűbb vásárlási körülményeket biztosítanak majd a vásárlóknak - ígérte a vezető. Ezzel összesen több mint 12 ezer négyzetméter eladótérrel várja majd a két áruház a város közvetlen közeléből és a régióból érkezőket. A szegedi áruház jelenleg a 21 közül a 19. helyen van a bevételeket tekintve, de ez méretéből adódik, és az elvárt százalékos adatokat mindig teljesíti. Sőt a kutatások szerint a városban még van elég kapacitás - mondta Reiter László. Az árbevételét és a magyarországi üzletek számát tekintve az OBI egyaránt piacvezetőnek számít. Az OBI 1994-ben nyitotta meg első magyarországi áruházát Budapesten. Az áruházlánc a 2007 - 2008-as gazdasági évben is folytatta dinamikus expanziós politikáját. Ennek köszönhetően piaci versenytársai közül a legtöbb helyen, hat budapesti és tizenöt vidéki áruházban, 150 000 négyzetméter eladótéren, 1760 munkatárssal várja a látogatókat. Az áruházlánc árbevétele a 2007. április 30-val zárult gazdasági évben 53,2 milliárd forintot tett ki, 15,7 millió látogatót fogadott, akik közül 8 millióan vásárlóvá váltak. Négy fő területük: a szerszám, a kertészet, a lakáskultúra és az építőanyag. Az utóbbi idő forgalmi tendenciája, hogy az építőanyag részesedése valamelyest csökken, ugyanakkor átveszi a szerepét a kertészet. Ez nagyjából azt jelenti, hogy az emberek a beruházásaik befejezése felé közelednek, és sokkal inkább a hobbikertek kerülnek előtérbe. Egyelőre azonban természetesen továbbra is a lakáskultúra és az építőanyag dominál, egyharmad- egyharmad arányban ezek hozzák a bevételt, feltörekvőben van a kertészet 18-19 százalékkal, és a maradék 10-12 százalék a szerszámok forgalma.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.