Közélet

Az NFH szerint szabályos a SzerenCSEKK akció

Az NFH szerint szabályos a SzerenCSEKK akció

2011. február 9., szerda
Az NFH szerint szabályos a SzerenCSEKK akció

Bocsánatkérést vár a Magyar Posta Zrt. Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségétől (FEOSZ), mert az a sajtóban több alkalommal is megtévesztőnek kommunikálta a Posta SzerenCSEKK akcióját. A Magyar Posta Zrt. közleménye alább olvasható.

„A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) - állítólagos fogyasztói észrevételek alapján - a sajtóban korábban több alkalommal is megtévesztőnek minősítette a Magyar Posta SzerenCSEKK akcióját. Ennek nyomán a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) vizsgálatot indított és megállapította, hogy a kampány során a Posta mindenben eleget tett a fogyasztóvédelmi előírásoknak, ezért az eljárást megszüntette. A hitelrontó híresztelés miatt a Posta bocsánatkérést vár. A Magyar Posta Zrt. 2010. június 7-én hirdette meg Csekkről csekkre nyerhet elnevezésű kampányát, melyben minden ügyfél, aki az akció időtartama alatt készpénzátutalási megbízást (sárga csekket) adott fel valamely postahelyen, kapott egy ingyenes képeslapot, ún. SzerenCSEKKet, amit ha kitöltött és bérmentesített képeslapként a megadott címre visszaküldött, sorsoláson vett részt. Minden munkanapon egy ügyfél visszanyerte a befizetett összeget (de maximum 50.000 Ft-ot). 2010. december 17-én a Magyar Posta értesítést kapott az NFH-tól, miszerint a fogyasztók nem megfelelő tájékoztatása miatt a FEOSZ feljelentést tett a Magyar Posta ellen. A hivatalból indított eljárás során a Postának öt munkanapon belül nyilatkoznia kellett valamennyi futó nyereményjáték pontos részleteiről, kiemelten kezelve a Csekkről csekkre nyerhet elnevezésű kampányt. A Magyar Posta 2011. január végén kapta kézhez az NFH végzését, miszerint az eljárást megszüntették, mert a SzerenCSEKK kampánnyal összefüggésben jogsértés nem volt megállapítható. A Posta korrekt együttműködésre törekszik valamennyi fogyasztóvédelmi szervezettel, de határozottan kiáll jogos érdekei mellett. Levélben fordult a FEOSZ-hoz, melyben kéri a nyilvánosság előtt tett hitelrontó kijelentések visszavonását” - szól a Magyar Posta Zrt. közleménye.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.