Felszámolják a Szeviép Zrt.-t (Frissítve)

szeviep_csod_2_it-1 Eredménytelen volt az április 29-e óta csődvédelem alatt álló Szeviép Zrt. harmadik, keddi csődegyezségi tárgyalása, ezért felszámolási eljárás indul a cég ellen – közölte Tímár Gyula vagyonfelügyelő kedden az MTI-vel.

Az építőipari vállalkozásnak hitelező cégek képviselői regisztrációt követően léphettek be egy szegedi étterem épületébe, amely bejáratánál biztonsági őrök álltak.
Galina Zsolt, a Szeviép Zrt. alvállalkozójaként az M43-as autópálya építésénél régészeti földmunkákat végző Ásatárs Kft. ügyvezetője a megbeszélés előtt az MTI-nek elmondta, a biztosítékkal nem rendelkező hitelezőinek a cég a csődegyezség során elismert követeléseik összesen 40 százalékának kifizetését ajánlotta föl. A követelések 30 százalékát másfél év alatt összesen hat részletben törlesztené a cég, további 10 százalékot pedig akkor fizetne ki, ha az M43-as autópálya építésénél elvégzett munkák ellenértéke befolyik hozzá konzorciumi partnereitől.
Temesvári Zoltán ügyvéd, aki másfél tucatnyi, az M43-as autópálya építésében a Szeviép Zrt. alvállalkozójaként résztvevő vállalkozást képvisel, korábban elmondta, a Szeviép Zrt. 379 partnerének tartozik 10,5 milliárd forinttal, ebből mintegy 2 milliárd forint a vitatott követelés.
A Szeviép Zrt. első csődegyezségi tárgyalását június 10-én, a második megbeszélést július 12-én tartották, de akkor nem született megállapodás. A legutóbbi megbeszélésen a hitelezők azért hosszabbították meg a csődegyezség megkötésének határidejét tizenöt nappal, hogy ezidő alatt a cég megegyezésre juthasson két biztosított követeléssel rendelkező pénzintézettel.

A pénzintézeteknek nem elég az 50 százalék

„Elkeserítő, hogy a pénzintézeteknek az 50%-os követelés kielégítettségi mérték nem volt elég, azt gondolták, hogy a felszámolásból többet kapnak, így lesöpörték a 30%-os kis- és középvállalkozói követelést” – fogalmazta meg hangsúlyozottan magánvéleményét Tímár Gyula vagyonfelügyelő.
Csalódottságának adott hangot Temesvári Zoltán ügyvéd is, aki elmondta, hogy a csődegyezségi ajánlatban eredetileg a nem biztosított követeléssel rendelkezőknek 30 plusz 10%-ot ajánlottak, azon felül pedig felajánlottak a követelések arányában egy 13,7%-os részvénycsomagot. Ennek hosszú távon lehetett volna értéke.
”A felszámolással a kis- és középvállalkozók elestek egy lehetőségtől. Lehetőség lett volna arra, hogy kétéves rövidtávon a követelések 30-40%-os mértékig megtérüljenek” – összegzett Temesvári. Az ügyvéd tapasztalatai szerint a csődegyezség minden nem biztosított követeléssel rendelkező számára jobb, mint a felszámolás.

A Szeviép a nagy bankokat hibáztatja

A Szeviép Zrt. Igazgatósága közleményben arról tájékoztatott, hogy a csődegyezségi tárgyalás sikertelenségéért a nagy bankok a felelősek, akik nem hajlottak a megállapodásra, „nem érdekelte őket csak a profit”. A Szeviép arra hivatkozik, hogy „az iparág válságát még tetézte a bankok Szeviépet ellehetetlenítő forrásszűkítése”. Azt is leszögezik, hogy a cég csődegyezséget szeretett volna, nem pedig felszámolást.
„Természetesen követhetett el hibát gazdálkodásában a Szeviép, de hiba volt úgy gondolni azt is, hogy a jog adta lehetőségek és a határozott jó szándék elég lehet a csődegyezséghez” – olvasható a közleményben.

A Szeviép-ügy kálváriája

A nyilvános cégadatok szerint 1,1 milliárd forintos jegyzett tőkéjű cég számos Szegeden és környékén jelenleg is folyó építési beruházásban vesz részt. A Szeviép Zrt. részese az M43-as autópálya második ütemét kivitelező Tisza M-43 konzorciumnak. A cég – a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. álláspontja szerint – szabálytalan szerződések alapján vett részt az autópálya első és második ütemének építésében, ahol alvállalkozóival szemben jelentős tartozásokat halmozott föl.
Az M43-as kivitelezésében résztvevő és ki nem fizetett alvállalkozók május 6-án demonstrációsorozatot kezdtek az épülő autópálya és a 47-es út csomópontjának közelében, járműveikkel lezárták a munkaterületet és a főút egyik sávját. Május 13-án pedig egy szakaszon elkezdték bontani az autópálya töltését. A NIF Zrt. ekkor kilátásba helyezte, hogy felbontja a második ütemet építő konzorciummal a kivitelezői szerződést.
Július 22-én tizenhat alvállalkozó szerződést írt alá az M43 autópálya második ütemét építő Tisza M-43 Konzorciumot vezető Sedesa S.A.-val a Szeviép Zrt.-vel szemben fennálló követeléseik megvásárlásáról.
Június 4-én a szabálytalan alvállalkozói szerződés miatt a beruházó az első ütemet építő M43 Szeged-Makó Konzorcium esetében is megkezdte a szerződéstől való elállást. A NIF Zrt. június 18-án jelentette be, hogy a kivitelező kérésére módosul az M43-as autópálya második ütemének átadási határideje.
A Szeviép Zrt. részese a legforgalmasabb, 1-es számú szegedi villamosvonal felújítását végző A-SZ-E konzorciumnak is, amellyel szemben a beruházás több hónapos csúszása miatt a város önkormányzata 740 millió forintos kötbérigényt jelentette be. A követelés érvényesítése érdekében indított per július 9-én kezdődött el a Csongrád Megyei Bíróságon.
A Szeviép Zrt. tagja a szegedi nyugati elkerülő út harmadik ütemét építő HSZ konzorciumnak is, a beruházásnak 2010 negyedik negyedévére kellene elkészülni, a Délmagyarország egy korábbi cikke szerint azonban június elején leállt a kivitelezés.

17 hozzászólás

Kattintson ide! (automatikus fordítás)


Kattintson ide a kép beszúrásához.

  • '>
    17. babi
    2010. július 28., szerda, 20:37
    Válaszolok

    NA MIT TALALTAM

    MIERT NEM TESZED HOZZA HOGY BRUTTO. 50 SZÁZALEK ELMEGY ADOBA

    ES JARULEKBA DE TUDOD MIT INDULJ A VÁLASZTÁSON

  • '>
    16. obsitos lili
    2010. július 28., szerda, 19:18
    Válaszolok

    Csend honol a táborokban. A szocikat értem de a többi elgondolkodtató

  • '>
    15. roki
    2010. július 28., szerda, 13:09
    Válaszolok

    Pistrui a szocikkal, Baranyi fideszesekkel volt jóba……

  • '>
    14. csakegyalampolgar
    2010. július 28., szerda, 12:12
    Válaszolok

    Egyébként tényleg most akkor mi lesz az M43-as autópályával? mindjárt határidő: 2010.08.31.

  • '>
    13. space
    2010. július 28., szerda, 11:34
    Válaszolok

    A Fidesz mit tesz ez ügyben? Lapítanak az új parlamenti képviselők?

  • '>
    12. szegediolvasó
    2010. július 28., szerda, 11:13
    Válaszolok

    Én meg arra lennék kiváncs, hogy milyen beruházásokba, üzleti érdekeltségbe kinek milyen tulajdon része van, mert ugye azok hozzák a közvetett vagy közvetlen alapon.

  • '>
    11. mérges
    2010. július 28., szerda, 10:57
    Válaszolok

    “Na mit találtam” én az illetőnek azokra a jövedelmeire meg bankbetéteire, értékpapírjaira lennék kíváncsi, amik nincsenek a bevallásban!

  • '>
    10. Na mit találtam
    2010. július 28., szerda, 10:47
    Válaszolok

    babi bár a cikkhez semmi köze, de én meg leközölném Botka elvtárs havi fizetési mérlegét és bankbetétjét. Így szavaztatok rá!

    Bruttó ogy.képviselői tiszteletdíj: 440.610
    Választókerületi pótlék: 528.732
    Lakhatási támogatás 115.950
    Bizottsági pótlék 162.330
    Polgármesteri fizetés 670.800
    Összesen: 1.918.422/hó

    Készpénz 1.500.000
    Bankbetét 21.000.000

    babi! havi 2 milla plusz 21 millió a bankban.
    “ÁLSZENTEK HÁT IGY SZAVAZZATOK RÁJUK.”

  • '>
    9. babi
    2010. július 28., szerda, 10:09
    Válaszolok

    EMBEREK FIGYELJETEK:

    LEKÖZÖLTEK EGY PÁR SZEGÉNYEKET KÉPVISELŐ HITELTARTOZÁST:

    B NAGY:45000000 FT
    LÁZÁR: 16000000
    KALMÁR: 6000000
    ROGÁN: 60000000
    BOHÁCS: 18000000

    ÉS IGY TOVÁBB. ŐK BIZTOSRA MENNEK MERT VAN MIBŐL TÖRLESZTENI PEDIG ELLENZÉKBEN VOLTAK. ÁLSZENTEK HÁT IGY SZAVAZZATOK RÁJUK.

  • '>
    8. szegediolvasó
    2010. július 28., szerda, 08:32
    Válaszolok

    alvállalkozó3-“hol vannak a frissen megválasztott parlamenti képviselőink????
    Tudod most el vannak foglalva a 4-5 tisztséggel amit betöltenek,/persze ennyi helyröl jövő fizetéssel/.Majd szeptemberben kicsit kimennek a panellakók közé oszt jónapot.Ha nagyon akarnák,/ mint ahogy nem ,/biztos van oka/már hallatták volna a hangjukat mondjuk feljelentés az ügyészségen. Bezzeg szunyog ügyben!!!Kedves alvállalkozók ez a hajó elment ,jól mondta egy szegedi,idézek ” a kutya ugat a karaván halad”.

  • '>
    7. Lakatos Ervin
    2010. július 28., szerda, 07:58
    Válaszolok

    Az hogy van, hogy a tulajdonosok több száz milliós szegedi villákban élnek, több tízmilliós luxus autókkal rohangálnak, horvátországi szállodákat tulajdonolnak, stb. Gusztustalan és felháborító.

  • '>
    6. Vincsa
    2010. július 28., szerda, 07:49
    Válaszolok

    Uncsi mindig emeszpézni, főleg ha a szegedi fidessesek, B Nagy es Bohács, a leggazdagabb bankárok és ügyvédek. Miből? Láss tovább az orrodnál!

  • '>
    5. taxisgyuri
    2010. július 28., szerda, 07:45
    Válaszolok

    Gondolom teljesen véletlen, hogy a Csongrád megyei MSZP-s városokban mindenhol felbukkant a SZEVIÉP, és milliárdos megrendeléseket kapott, visszaosztásos alapon. Botka és Ujhelyi nem akar megszólalni a SZEVIÉP csőd kapcsán?

  • '>
    4. alvállalkozó3
    2010. július 28., szerda, 07:41
    Válaszolok

    Pistrui és Baranyi és több szegedi MSZP-s politikus milliárdos magánvagyonokat halmoztak fel, miközben ezt hagyták maguk mögött. Ezt büntetlenül lehet csinálni? Hol vannak a frissen megválasztott parlamenti képviselőink?

  • '>
    3. Mukk
    2010. július 27., kedd, 23:55
    Válaszolok

    Épp azt csinálom.
    És azon agyalok, hogy a netes előfizetésem, 4000 forintot lemondom, átmegyek a tévén is alapra, spórolok 4000 ezret és má jól is vagyok.
    Sziasztok.
    Ezek a barmok meg egy éjszaka a Jhon Bull-ban egy kör alatt eltapsolják a 8000 forintot. (persze csak ha négyen vannak).
    Szép Magyarország…

  • '>
    2. Torontál
    2010. július 27., kedd, 23:27
    Válaszolok

    És Gyurcsányi és Újhülye és Vodka….zsebében.Te meg Mukk dolgozzál havi 400 euróért…neveld gyerekeid…vegyél fel hitelt…add el a vizeidet…vegyél fel hitelt…add el a földjeidet…vegyél fel hitelt…add el a hited…szegény Magyarország…

  • '>
    1. Mukk
    2010. július 27., kedd, 21:14
    Válaszolok

    De a milliárdok ott maradnak Baranyi és Pistrui zsebében